Kuipers & Claassen

We praten bij met Laurens Bezemer, financieel adviseur bij Kuipers en Claassen Financieel en Fiscaal. In 1996 werd het adviesbureau opgericht door Jan Ede Kuipers en William Claassen. Om zich uit te breiden met een pensioenexpert kwamen ze in 2002 in contact met Laurens, die destijds nog bij Nationale Nederlanden werkte. Inmiddels is Laurens allround adviseur en mede-eigenaar van de organisatie van 17 medewerkers.

Gezonde financiën betekenen een prettig leven

Kuipers en Claassen Financieel en Fiscaal biedt volledige financiële en fiscale diensten aan voor medische en zakelijke professionals. Die doelgroep geven ze inzicht in inkomen, uitgaven en vermogen, nu en in de toekomst. Werken voor de medische doelgroep betekent ook dat begeleiding bij toetreding en/of overname van een praktijk onderdeel is van de dienstverlening.

Inmiddels heeft zich een flink netwerk opgebouwd en is de dienstverlening van financieel advies in 2012 uitgebreid met belastingadvies. Dat wil zeggen dat cliënten ook voor het verzorgen van de jaarrekening, aangiften inkomstenbelasting en fiscale adviezen een beroep kunnen doen op de organisatie.

Laurens: “Binnen ons kantoor heeft iedere medewerker zijn eigen expertise. Samen bedienen we onze klanten, zowel financieel als fiscaal. We focussen ons permanent op de kwaliteit van onze diensten en het ontzorgen van onze klanten, zowel zakelijk als privé. Zo heeft de klant inzicht in een gezonde financiële en fiscale situatie, wat bijdraagt aan een prettig leven.”

Op zoek naar een nieuwe oplossing

In september 2017 startte de zoektocht naar een nieuwe softwareoplossing voor de klantadministratie. Door de combinatie van financieel en fiscaal werd er gewerkt met veel losse applicaties. Daarom ging men op zoek naar een nieuw systeem om dit efficiënter in te richten.

Laurens: “Na een tijdje veranderde onze behoefte en wilden we onze bedrijfsvoering efficiënter maken. Dan zie je dat de data versnipperd opgeslagen en verwerkt is en dat er geen gegevens worden uitgewisseld tussen systemen. Daarnaast was er ook geen data-ontsluiting naar onze klanten. Dat wilden we verbeteren. Een efficiënt proces geeft immers meer tijd voor waar het echt om draait: contact met onze klanten. ”

Efficiënte processen geven meer tijd voor waar het echt om draait: contact met onze klanten
Laurens Bezemer

Vennoot Financieel en Fiscaal, Kuipers & Claassen

Kuipers & Claassen in het kort

w

Expertises

Financiële en fiscale huisartsen, gericht op het bedienen van medische en zakelijke professionals

Visie

Belangen van de klant staan voorop en vormen de drijfveer van de dienstverlening

17

gebruikers van de software

CRM als centrum van je ICT

Volgens Laurens moet het centrum van de ICT-omgeving de CRM zijn. En nog belangrijker: iedereen moet (overal) met het systeem kunnen werken.

Laurens: “Met de software van Faster Forward werken we in minder losse applicaties en altijd vanuit het hart: het klantdossier. Hierdoor hoeven we niet meer op zoek te gaan naar klantdata. Deze is altijd vanuit het centrale klantdossier in te zien. Daarnaast hoeven we geen e-mails meer apart te slepen naar klantdossiers.”

Naast deze software werkt Kuipers en Claasen Financieel en Fiscaal onder andere met de gekoppelde adviesapplicaties Scenario Advies, Nationale Hypotheekbond en Nextens voor belastingadvieswerkzaamheden.

“Dankzij de koppelingen worden gegevens automatisch ingevuld. Dat voorkomt dubbele invoer en fouten. Ook maken we in toenemende mate gebruik van ons online klantportaal, de Digimap. Dat zorgt voor een efficiënte aanlevering van documenten en voorkomt dat documenten op verschillende plaatsen worden opgeslagen. De documenten die de klant uploadt, komen nu direct in het bijbehorende dossier in het systeem. Prettig voor ons, maar juist ook onze klanten ervaren deze manier van documenten aanleveren als zeer prettig!”

Tijd besparen

Om de software zo goed mogelijk aan te sluiten op de dagelijkse werkzaamheden is er veel tijd gestoken in de workflows-op-maat en de stukkenlijsten. Tot op de dag van vandaag proberen de medewerkers zo veel tijd te besparen met de software van Faster Forward.

“Je ziet in dagelijkse werkzaamheden dat er een enorme efficiency-slag geslagen is. Zo kostte het altijd veel tijd om abonnementen en andere diensten te factureren. Nu is dit efficiënt ingeregeld in de software van Faster Forward. Facturen worden automatisch aangemaakt en – waar gewenst – omgezet in automatische incasso. Dat bespaart tijd.

Daarnaast staat alle data op de goede plek in het systeem. Zo houdt de software ook lopende trajecten, zoals een hypotheektraject, in de gaten en ontvangen we een seintje wanneer iets nog niet binnen is of data onjuist is. Hierdoor houden we tijd over voor de dingen die er echt toe doen, zoals het adviseren van onze klanten.”

Laurens over ‘vooruitdenken’

Daarnaast houdt Laurens zich ook bezig met de toekomst van de onderneming. Zo ziet hij in de nabije toekomst het bedrijf ook actiever bezig houden met mediation en estate planning.

Laurens: “Als je kijkt naar onze branche dan zie je (gelukkig) dat het werk verschuift van product naar advies. Klanten kunnen producten inmiddels op vele manieren aanschaffen, niet alleen via een adviesbureau. Maar onze klanten hebben juist behoefte aan een partij die het totaalplaatje overziet. Van fiscale zaken tot bijvoorbeeld de gevolgen van de aankoop van een woning of van scheiding, overlijden etc.“

In de toekomst wil het bedrijf dan ook constant de juiste keuzes maken. Wat ze wel en wat ze niet doen en vooral voor wie ze het doen.

“We hebben een constante focus op de kwaliteit van onze dienstverlening. In plaats van ons op ongestuurde uitbreiding en groei te richten, willen we ons volledig blijven richten op onze doelgroep. Dit doen we dus door het verbreden van onze diensten. Daarbij willen we constant goede partijen om ons heen verzamelen en in nauw contact staan met andere vakexperts, zoals notarissen en advocaten. Maar uiteindelijk voeren we zelf de regie en zijn we leading in de contacten met de klant”, aldus Laurens Bezemer.

Welke vragen mogen wij nog beantwoorden?

Neem gerust contact op voor meer informatie

Dimitri Duine

Dimitri Duine

Van tussenpersoon naar softwarespecialist

Waar ik voorheen eigenaar was van een eigen assurantiekantoor, help ik nu financieel adviseurs aan een software-oplossing op maat. Dankzij mijn Master Financial Planning en meer dan 25 jaar ervaring in financiële planning, pensioenen en verzekeren ben ik thuis in de dagelijkse werkzaamheden van financieel adviseurs. 

Wilt u ook uw verzekeringsprocessen stroomlijnen? Bel me dan op 06 53 89 39 95 of mail naar dimitri.duine@fasterforward.nl.

Vraag een gratis demonstratie aan

Onze softwareadviseurs laten u graag de kracht van de software zien

Meer informatie ontvangen?

Laat uw gegevens achter in het contactformulier

Contact

Contactformulier