Qualiora Groep

''Ontzorgen met een professionele mid- en backoffice, dankzij Faster Forward Elements''

De franchise formule Lifetime.nu verrijkt zelfstandige advieskantoren met kennis en ontzorgt hen met een deskundige en professionele mid- en backoffice. Dit neemt hen veel werk uit handen, zoals binnendienst werkzaamheden en 1e lijnszorg bij schades en mutaties.

We zijn ingesprek met Sivi Goedan, Mid-Officer en partner bij Qualiora Groep BV, te Waalre.

Verandering in samenwerking
Het grootste verschil sinds wij met Faster Forward Elements werken is ongetwijfeld de verandering in samenwerking. Iedere werknemer werkt nu in het klantdossier, vroeger werkten we in mapjes met documenten, daarnaast hadden we Outlook voor alle communicatie.” In 2012 werkten er bij Qualiora zo’n 6 medewerkers, dit is ondertussen doorgegroeid naar 17. “Het wordt dan steeds belangrijker om informatie omtrent communicatie en documenten op een toegankelijke manier met elkaar te delen“ aldus Sivi.

Klant en kantoor het beste helpen

Optimalisatie zit hem niet alleen in de software die gebruikt wordt, maar ook in de verdeling van het werk.” Zo heeft men bij Qualiora Groep, bekend van de franchiseformule Lifetime.nu en inkooporganisatie De Hypothekelaar, de werkzaamheden opgesplitst naar functie. “Er zijn collega’s die zich specifiek richten op enkel het advies, anderen houden zich voornamelijk bezig met bemiddeling en het verzamelen van de stukken en documenten en er zijn weer andere collega’s die zich voornamelijk met schades bezig houden.“ Op deze manier kan men zich specialiseren en kan de centrale organisatie Qualiora Groep zowel de klant als het kantoor het best helpen.

Dit wil ik ook!

Toekomstplannen
De  back-office van Qualiora Groep verzorgt voor haar kantoren het proces rondom de hypotheekaanvraag. Alle stukken worden in het dossier in Faster Forward Elements verzameld en de aanvraag wordt per HDN gedaan. Vervolgens wordt middels de workflows het aanvraagproces bewaakt. “Doordat de adviseur zelf ook in Faster Forward Elements kan, is de status altijd in te zien en actueel.

In de toekomst wil Qualiora Groep haar toegevoegde waarde nog verder uitbreiden door haar kantoren nog meer – administratief en vakinhoudelijk – te ontzorgen en een toegevoegde waarde te zijn voor zowel de adviseur als de consument. Hier hoort bijvoorbeeld ook een uitbreiding bij op het gebied van management rapportages. Op deze manier kan met  vernieuwde inzichten gestuurd worden op nieuwe producten en mogelijkheden.