Bankgaranties digitaal aan te vragen bij BNP Paribas Cardif

Verbeter de klantreis voor het accorderen van garantiestellingen

-oOptimaliseer de klantreis

Garantiestellingen van BNP Paribas Cardif kunnen nu digitaal worden aangevraagd vanuit Elements. Hierdoor hoeven adviseurs niet meer heen en weer te mailen met hun klanten, waardoor het aanvraagproces wordt versneld. Daarnaast hoeft de klant geen documenten te printen en ondertekenen, waarmee de klantreis wordt geoptimaliseerd.

Het aanvragen van de bankgarantie gebeurt eenvoudig vanuit Elements. De aanvraag van de bankgarantie wordt vervolgens klaargezet in de persoonlijke ‘Mijn-omgeving’, van de klant. De klant accordeert de aanvraag in zijn mijn-omgeving, waarna deze wordt verstuurd naar BNP Paribas Cardif.

Dankzij de uitstekende beveiliging van het login- en verificatieproces van de mijn-omgeving, is een aparte handtekening overbodig en keurt de klant de aanvraag goed met een vinkje voor akkoord.

Lees hier hoe het werkt in Elements.

Aankoopkosten verzekerd

Hoe handig is het voor uw klant als de aankoopkosten van een woning verzekerd zijn wanneer de koop onverwachts niet doorgaat? BNP Paribas Cardif is de eerste verzekeraar in Nederland die deze dienst aanbiedt. Deze unieke dekking wordt aangeboden bij hun Garantiestelling en is nu aan te vragen vanuit onze Elements software.

    Door de dekking worden kosten vergoed wanneer de koop onverwacht niet doorgaat. Onder de dekking van deze verzekering vallen de kosten voor de volgende zaken:

    • Taxatierapport;
    • Hypotheekadvies;
    • Bouwkundig rapport;
    • Premie voor de Garantiestelling;
    • Annuleringskosten van de kredietverstrekker.

     

    Vereenvoudiging van administratie

    Deze nieuwe ontwikkeling maakt het aanvragen van een garantiestelling makkelijker, aldus André van Nieuwenhuijzen, Algemeen Directeur bij Faster Forward.

    “Met deze nieuwe functionaliteit optimaliseren adviseurs het aanvraagproces van een bankgarantie. Het biedt meer gemak voor de eindklant en vereenvoudigt de administratie voor het advieskantoor. We zijn trots dat we dit samen met BNP Paribas Cardif hebben ontwikkeld.”

    HDN logo

    Meer zekerheid voor kopers

    Deze extra zekerheid is erg belangrijk voor huizenkopers, aldus Guido Wassink, Head of Sales & Business Development BNP Paribas Cardif.

    “Met deze introductie bieden wij huizenkopers nog meer zekerheid bij de aankoop van een woning. Innovatie is voor ons erg belangrijk. Ik ben daarom erg trots dat wij de eerste aanbieder zijn in Nederland die de aankoopkosten verzekerd bij een Garantiestelling.”

    Actualiteiten