Overstapservice
De juiste ondersteuning gedurende het overstaptraject
Overstappen in 7 stappen
U bent niet tevreden met uw huidige CRM systeem of u ziet kansen bij een ander CRM systeem. Wat de reden ook is, de overstap naar een ander CRM systeem kan spannend zijn. U denkt mogelijk dat overstappen naar een nieuw CRM systeem te moeilijk is, te kostbaar is voor uw bedrijf, of dat het huidige systeem al de nodige tijd en moeite gekost heeft. En dan is er nog het overzetten van uw huidige data naar het nieuwe systeem.
Als dé Nederlandse CRM- leverancier voor de financiële markt helpen wij u daarom om zorgeloos de overstap te maken naar Elements. Ons team ondersteunt u op ieder moment in het overstaptraject en helpt u stap voor stap bij de migratie. Zo maakt u zorgeloos de overstap en behoudt u alle klantgerelateerde gegevens.
1
U bespreekt uw wensen
Onze softwareadviseurs hebben jarenlange ervaring in de financiële sector. Ze leggen u dan ook piekfijn uit wat de conversiemogelijkheden zijn. En als we het niet direct weten dan vragen we het even na. Ga dus gerust in gesprek met onze softwareadviseurs om uw wensen te bespreken.
Zij geven uitleg over de mogelijkheden van onze software en lichten de voordelen toe. Daarnaast krijgt u een demonstratie op maat, zodat u precies weet hoe de software eruit ziet. Tot slot krijgt u een demo-omgeving, zodat u zelf kunt ervaren hoe de software werkt. Zo weet u precies waar u aan begint.
Onze softwareadviseur

Dimitri Duine
Waar ik voorheen eigenaar was van een eigen assurantiekantoor, help ik nu financieel adviseurs aan een software-oplossing op maat. Dankzij mijn Master Financial Planning en meer dan 25 jaar ervaring in financiële planning, pensioenen en verzekeren ben ik thuis in de dagelijkse werkzaamheden van financieel adviseurs.
06 53 89 39 95 | Connect op LinkedIn | Stuur een e-mail |
---|
2
Wij analyseren uw data
Overstappen naar een ander CRM-systeem is vaak een lastig traject. In veel gevallen moet er data overgezet worden vanuit een ander systeem. Wanneer u dit zelf moet doen, kan dat erg veel handmatig werk zijn. Daarom ontfermen onze conversiespecialisten zich over uw gegevens.
Onze specialisten analyseren eerst de data in uw huidige systeem, en inventariseren wat de mogelijkheden zijn. Daarna krijgt u te horen welke data er kan worden overgezet en wat hiervan de kosten zijn. Hierdoor zijn de verwachtingen aan beide kanten vooraf duidelijk.
Voorbeelden van over te zetten data
Klantgegevens
- Naam en adres
- E-mail en telefoon
- Organisaties
Financieel
- Bancair en vermogen
- Abonnementen
- Consumptief krediet
Hypotheken
- Hypotheekvormen
- Leningdelen
Verzekeringen
- Polissen
- Schademeldingen
- Dekkingen
Documenten
- Bijlagen
- Facturen
- Offertes
Overig
- E-mailboxen
- Taken
- Notities
3
Wij converteren uw data
Zodra u klaar bent voor de overzetting van de data, starten wij met een proefconversie. Hiermee testen we of de data volledig en correct wordt geconverteerd naar Elements.
Bent u tevreden met de proefconversie? Dan gaan wij over tot de volledige data-overzetting. Wij of onze dataconversiepartners kunnen gegevens uit de volgende softwarepakketten overzetten.
Softwareleverancier of type bestand | |
---|---|
DIAS Assurantie | Microsoft Dynamics |
ANVA | Accelerate |
ANVA CRM (Treso) | Assu (A.I. automatisering) |
Adviesbox | Exportbestanden van maatschappijen |
Assistent | Maatwerk CSV-bestanden van andere systemen |
Hypotheek Beheer Systeem (HBS) | Finance World |
Aan bovenstaand overzicht kunnen geen rechten worden ontleend. Neem contact op voor de mogelijkheden.
4
Uw gebruikersomgeving wordt ingericht
Na de conversie is het tijd om aan de slag te gaan met Elements. Maar niet voordat een persoonlijke consultant uw softwareomgeving inricht naar uw wensen. Zo worden de processen naar wens ingericht, uw brief papier en e-mailhandtekening opgemaakt en uw klantportaal in huisstijl opgesteld.
Functionaliteiten die worden ingericht
Huisstijl
- Facturen
- E-mails
- Briefpapier
Kantoorinrichting
- Medewerkers
- Rechtengroepen
- Aanstellingen
Digimap
- Huisstijl
- Eigen teksten
- Persoonlijke URL
Boekhouding
- Administraties
- Facturatie
- Rekeningen
E-mailboxen
- Nieuwe boxen
- Bestaande boxen
- Integratie
5
U wordt getraind tot Elements-expert
Voordat u aan de slag gaat, ontvangt u een Elements-training van één van onze professionele consultants. U heeft ook de mogelijkheid uw medewerkers eenmalig of structureel te laten trainen. Door deze trainingen bereiden we uw medewerkers voor om de volgende dag direct en professioneel met Elements te werken. Maar er zijn ook specifieke trainingen gerelateerd aan uw specifieke wensen. Dit alles met één helder doel: uw resultaat optimaliseren.
6
Uw vragen worden beantwoord
Uit ervaring weten we dat de ene organisatie het liefst zelf op onderzoek uitgaat, terwijl een ander het liefst een consultant laat komen of met het hele team een training volgt. Om aan al die verschillende behoeften te voldoen stellen we alle mogelijkheden beschikbaar, maar laten we de keuze geheel aan u. Het enige dat echt belangrijk is om te weten: hebben uw medewerkers ondersteuning nodig, dan staan we er.
Zo staan onze supportmedewerkers van maandag tot en met vrijdag voor u klaar tussen 08:30 en 17:00.
7
U beschikt over supporttools on demand
Onze supportwebsite bevat meer dan 200 kennisartikelen over alle functionaliteiten binnen Elements. Bovendien delen we via ons YouTube-kanaal regelmatig korte video’s over het optimaal gebruik van onze software. Op deze manier missen uw medewerkers niets en blijft de kennis binnen uw organisatie up-to-date.
Supportwebsite
Alle functionaliteiten in één databank
Youtube kanaal
Videotools voor iedere functionaliteit
Elements is dé ERP oplossing voor uw financieel advieskantoor
Wanneer uw organisatie actief is in de hypotheek of verzekeringsbranche, is er geen pakket dat beter op uw branche is afgestemd dan Elements. Al ruim 10 jaar bouwen wij dagelijks aan onze software en onze kennis van de markt. Allemaal kennis en ervaring waar we uw organisatie uiteraard van mee laten profiteren.
