Ockto koppeling

Razendsnel klantgegevens ophalen

Wat is de Ockto-app?

Met de Ockto-app levert uw klant razendsnel zijn gegevens aan. Door in te loggen met zijn DigiD haalt hij zijn gegevens op bij o.a. De Belastingdienst, MijnOverheid en het UWV. Deze gegevens stuurt hij in een paar tikken weer door naar uw organisatie.

Dankzij de koppeling tussen Faster Forward Elements en Ockto verzamelt u ook op een snelle en veilige manier de gegevens van uw klant. Hiermee blijft er voor adviseurs meer tijd over voor hun kerntaak: het geven van een goed advies op basis van volledige gegevens, rechtstreeks uit de overheidsbron.

Hoe werkt het?

De klant scant in zijn online klantportaal (de Digimap) een QR-code met zijn mobiele telefoon. Met de Ockto-app wordt de klant stap voor stap langs verschillende overheidsinstanties geleid om gegevens op te halen. Telkens logt de klant zelf in met zijn DigiD. Als alle gegevens verzamelt zijn worden deze, uiteraard na toestemming van de klant, automatisch opgehaald en doorgestuurd naar de Digimap.

Via een beveiligde verbinding wordt de data vervolgens doorgestuurd naar één van de gekoppelde adviesapplicaties: Figlo Advisor of Adviesbox. Het advies uit de adviesapplicatie wordt tot slot opgeslagen in het klantdossier in Elements.

1

U verstuurt een Ockto verzoek

U verstuurt een verzoek tot informatie naar de klant

2

Klant scant QR-code

De klant scant met de Ockto-app de QR code in zijn persoonlijke klantportaal

3

Klant logt in met DigiD

De klant logt via de Ockto-app veilig in met zijn DigiD inloggegevens

4

Klant deelt gegevens

De klant controleert zijn gegevens en geeft toestemming om deze te delen

5a

Gegevens direct in adviesapplicatie

De opgehaalde gegevens worden vanuit Elements overgenomen in Figlo Advisor of Adviesbox

5b

Documenten opgeslagen in Elements

De opgehaalde brondocumenten worden ook opgeslagen in het klantdossier

Wat levert het op?

Een consument moet soms veel financiële gegevens over zichzelf en zijn huishouden aanleveren. Dat is ingewikkeld en kost veel tijd. Ockto maakt het spitten in schoendozen en ordners overbodig. Met de app verzamelt de consument eenvoudig zijn gegevens en deelt hij deze met uw organisatie.

Daarnaast levert het uw organisatie ook efficiëntie voordelen op. Vaak vergt het verzamelen van deze informatie veel communicatie tussen adviseur en klant. En als de klant niet de meest recente en juiste gegevens aanlevert, moet de adviseur nogmaals contact opnemen. Dat is met de Ockto-app verleden tijd. Niet alleen ontvangt u alle verzamelde gegevens in één overzichtelijke PDF, u ontvangt ook alle brondocumenten zoals het UWV verzekeringsbericht.

Voordelen

Efficiënt

Tijdwinst en minder fouten

Klantvriendelijk

Klant hoeft niet te spitten in schoenendozen

Actueel

U beschikt over de actuele gegevens

~

Veilig

Geen privacygevoelige informatie via e-mails

o

Flexibel

U betaalt een vast bedrag per Ockto-verzoek

Modern

De Ockto-app is future-proof

Haal in een paar tikken actuele klantgegevens op met de Ockto-app

Welke gegevens worden er uitgewisseld?

Naar Ockto

Dossiernummer

Om de QR-code op te stellen en te matchen, wordt het dossiernummer uit Elements doorgestuurd naar Ockto. Hiermee worden ook de opgehaalde gegevens weer in het juiste dossier in Elements geplaatst.

Naar Elements

PDF bestanden

De opgehaalde gegevens van de klant worden als bestanden opgeslagen in het Elements klantdossier.

Persoonlijke data als bestand

De opgehaalde gegevens van de klant worden als .HBX of .ZIP bestand opgeslagen in Elements. Dit bestand wordt niet uitgelezen in Elements. 

Ervaar de kracht van Elements tijdens een persoonlijke demonstratie

Ontdek waarom 4000+ gebruikers u voor gingen.

Contactformulier