Ockto koppeling
Razendsnel klantgegevens ophalen
Wat is de Ockto-app?
Met de Ockto-app levert uw klant razendsnel zijn gegevens aan. Door in te loggen met zijn DigiD haalt hij zijn gegevens op bij o.a. De Belastingdienst, MijnOverheid en het UWV. Deze gegevens stuurt hij in een paar tikken weer door naar uw organisatie.
Dankzij de koppeling tussen Faster Forward Elements en Ockto verzamelt u ook op een snelle en veilige manier de gegevens van uw klant. Hiermee blijft er voor adviseurs meer tijd over voor hun kerntaak: het geven van een goed advies op basis van volledige gegevens, rechtstreeks uit de overheidsbron.

Hoe werkt het?
De klant scant in zijn online klantportaal een QR-code met zijn mobiele telefoon. Met de Ockto-app wordt de klant stap voor stap langs verschillende overheidsinstanties geleid om gegevens op te halen. Telkens logt de klant zelf in met zijn DigiD. Als alle gegevens verzamelt zijn worden deze, uiteraard na toestemming van de klant, automatisch opgehaald en doorgestuurd naar de Digimap.
Via een beveiligde verbinding wordt de data vervolgens doorgestuurd naar één van de gekoppelde adviesapplicaties: Figlo, Adviesbox of FinRust. Het advies uit de adviesapplicatie wordt tot slot opgeslagen in het klantdossier in Elements.
1
U verstuurt een Ockto verzoek
U verstuurt een verzoek tot informatie naar de klant

2
Klant scant QR-code
De klant scant met de Ockto-app de QR code in zijn klantportaal

3
Klant logt in met DigiD
De klant logt via de Ockto-app veilig in met zijn DigiD

4
Klant deelt gegevens
De klant controleert zijn gegevens en geeft toestemming om deze te delen

5a
Gegevens direct in software
De gegevens worden geplaatst in Adviesbox, Findesk, Figlo Advisor, DIAS Advies of FinRust

5b
Documenten opgeslagen in Elements
Opgehaalde documenten worden ook opgeslagen in het Elements klantdossier

Wat levert de Ockto koppeling op?
Een consument moet veel financiële gegevens over zijn huishouden aanleveren. Dat is ingewikkeld en kost veel tijd. De Ockto-app maakt het zoeken in schoendozen en ordners overbodig. Met de app verzamelt de consument eenvoudig zijn gegevens en deelt hij deze met uw advieskantoor.
Daarnaast levert het uw organisatie ook efficiëntie voordelen op. Vaak vergt het verzamelen van deze informatie veel communicatie tussen adviseur en klant. En als de klant niet de meest recente en juiste gegevens aanlevert, moet de adviseur nogmaals contact opnemen. Dat is met de Ockto-app verleden tijd. Niet alleen ontvangt u alle verzamelde gegevens in één overzichtelijke PDF, u ontvangt ook alle brondocumenten zoals het UWV verzekeringsbericht.
Voordelen
Efficiënt
Tijdwinst en minder fouten
Klantvriendelijk
Klant hoeft niet te spitten in schoenendozen
Actueel
U beschikt over de actuele gegevens
Veilig
Geen privacygevoelige informatie via e-mails
Vast bedrag
U betaalt een vast bedrag per maand voor onbeperkt gebruik
Modern
De Ockto-app is future-proof
Haal in een paar tikken actuele klantgegevens op met de Ockto-app

Welke gegevens worden er uitgewisseld?
Naar Ockto
Dossiernummer
Om de QR-code op te stellen en te matchen, wordt het dossiernummer uit Elements doorgestuurd naar Ockto. Hiermee worden ook de opgehaalde gegevens weer in het juiste dossier in Elements geplaatst.
Naar Elements
PDF bestanden
De opgehaalde gegevens van de klant worden als bestanden opgeslagen in het Elements klantdossier.
Persoonlijke data als bestand
De opgehaalde gegevens van de klant worden als .HBX of .ZIP bestand opgeslagen in Elements. Dit bestand wordt niet uitgelezen in Elements.
Ervaar de kracht van Elements tijdens een persoonlijke demonstratie
Ontdek waarom 4000+ gebruikers u voor gingen.
