Van Heck Advies
We praten bij met Tim van Heck, eigenaar van Van Heck Advies. Van Heck Advies is een professioneel, flexibel en onafhankelijk assurantie- en financieel adviesbureau voor de regio’s Nijmegen, Arnhem en Maas en Waal. Consumenten en MKB-ers kunnen onder andere er terecht voor advies over hypotheken, verzekeringen, pensioenen, leningen en spaargeld.
Heldere aanpak
We gaan even terug in de tijd. In 1990 nam de vader van Tim van Heck het adviesbureau over. Destijds richtte het bedrijf zich voornamelijk op financieringen. Na een aantal jaar bij banken te hebben gewerkt, ging Tim in 2003 in loondienst bij het bedrijf. Sindsdien is hij beetje bij beetje eigenaar geworden, tot hij in 2018 het adviesbureau volledig overnam. Tim: “Inmiddels adviseert ons team klanten over alle financiële zaken waar ze mee te maken krijgen. Of het nu om een hypotheek, verzekering, pensioen, lening of spaargeld gaat. Met onze expertise zijn we in staat om klanten bij alle financiële vraagstukken te helpen. Zo voorzien we ze van advies bij vrijwel alle levensvragen.”Switchen van administratiesysteem
De overstap maken naar een ander systeem is voor iedere organisatie een flinke stap. Zo werd deze verandering ook bij Van Heck zorgvuldig overwogen. In april 2018 besloot Tim over te stappen naar Elements. Gelukkig zijn Tim en zijn team tevreden met de overstap.
Tim: “We hebben twee andere pakketten overwogen, maar die voldeden niet aan onze eisen. Elements is de enige oplossing die verzekeringen en hypotheken in één systeem combineert. Daarnaast wilden we af van de verouderde werkwijze met servers en zware computers. Elements draait volledig in de cloud en wordt vanzelf geüpdatet. Dat werkt veel makkelijker.
Daarnaast wordt het systeem continu doorontwikkeld. We werken er nu een jaar mee en het voldoet hierdoor nog steeds aan hoe we willen werken. Hiermee heeft Elements waargemaakt wat we voor ogen hadden.”
Van Heck Advies
in het kort
Bedrijfsgrootte
3 medewerkers
Expertise
Verzekeringen, Hypotheken en Financieringen
Beoordeling software
Tim beoordeelt Elements met een 9
Alles onder één dak
Doordat Van Heck Advies ‘Alles onder 1 dak’ aanbiedt, wordt er geadviseerd over veel verschillende financiële producten. Dit principe wou Tim van Heck ook terugzien in zijn softwareoplossing.
Tim: “Het fijnste is gewoon dat je alles in Elements kunt doen. Of het nu om een verzekeringsaanvraag of een pensioenadvies gaat. Daarnaast worden alle e-mails en documenten gekoppeld aan het bijbehorende klantdossier. Dit zorgt er niet alleen voor dat we alle communicatie terugvinden in het klantdossier, maar ook dat alle documenten die uit ADN en Aplaza naar Elements worden gestuurd daar terug te vinden zijn.”
Snel en volledig
De nieuwe werkwijze zorgt volgens Tim vooral voor een versnelling in het uitwisselen van documenten.
“Met Elements kunnen onze klanten veel sneller documenten uploaden dan voor heen. De stukkenlijst en het online klantportaal maken namelijk voor beide partijen de benodigde documenten inzichtelijk. Dat zorgt voor een soepele samenwerking.”
“Daarnaast zorgen de workflows ervoor dat iedereen op dezelfde manier werkt. Elements geeft namelijk de vervolgstap aan, waardoor je moet werken zoals je het onderling hebt afgesproken. Tevens kunnen we zo makkelijk werk van elkaar overnemen en communiceren we uniform naar de klant”, aldus Tim van Heck.
Koppeling met Figlo Advisor
Naast de CRM-oplossing van Faster Forward werkt Tim met de adviesapplicatie van Figlo (Figlo Advisor) om het hypotheekadvies op te stellen.
Tim: “De koppeling met Figlo werkt erg fijn. We stellen de aanvraag op in Elements. Vanuit Elements wordt alles gecommuniceerd met de maatschappij via HDN. Zo komen de juiste stukken die de maatschappij vraagt ook in Elements. Je merkt hierbij dat het echt tijd scheelt.”
Vooruitdenken is verbreden
Vooruitdenken volgens Tim is continu blijven verbreden en met de markt meebewegen. Zo heeft het adviesbureau zich onlangs uitgebreid met een RFEA echtscheidingsadviseur.
“Met de komst van een echtscheidingsadviseur verbreden we ons aanbod. Het vak van mediation had uiteraard al raakvlakken met onze bestaande dienstverlening. Daarnaast willen we onze klanten gewoon volledig bedienen. Dus ook tijdens een mogelijk lastige periode wil je ze helpen. Dat kunnen we nu doen.”