Advies voor het leven bij Van Ekeren

We interviewen Jesse van Ekeren, financieel adviseur bij Van Ekeren Hypotheken en Verzekeringen. Het advieskantoor heeft vijf vestigingen, centraal gelegen in Nederland.

Op zijn 19e startte Jesse bij het advieskantoor dat zijn vader oprichtte in 1996. Zijn eerste taak was het updaten van de software zodat de adviseurs de juiste getallen voor zich hadden. Ook in 2021 was hij nauw betrokken bij de overstap naar hun nieuwe centrale software oplossing. Hij vertelt ons over hun bedrijf, hun missie en het werken met de software van Faster Forward.

 

Ondernemend vanaf de start

Het ondernemerschap zat er bij Jesse altijd al in. Na het behalen van zijn propedeuse voor zijn studie ‘Small Business Management’ begon hij al met zijn eerste werkzaamheden bij het advieskantoor. Na een aantal IT opdrachten heeft hij zijn WFT diploma’s gehaald en heeft hij de verzekeringsadvies-tak van het advieskantoor opgezet. Hierdoor kwam er meer structuur in de portefeuille. Vervolgens is hij ook de marketing, automatisering en organisatie van het bedrijf gaan optimaliseren. In 2022 is hij inmiddels, samen met zijn vader, eindverantwoordelijk voor de resultaten van het bedrijf.

“Doordat alle gegevens en e-mails in één dossier staan, hebben we de klantsituatie volledig in beeld.”

Jesse van Ekeren

Financieel adviseur, Van Ekeren Hypotheken en Verzekeringen

Kantoor van Ekeren

Het mooie open kantoor bij Van Ekeren

‘Voor het leven’

Van Ekeren heeft een open bedrijfscultuur, zonder hiërarchie. Bovendien zijn klanten geen nummer, maar hebben ze een persoonlijke band met de medewerkers. Hierdoor staat het advieskantoor positief bekend in de regio en worden ze steeds groter. Dat blijkt ook uit hun beoordelingen: meer dan 1000 klanten beoordelen hen gemiddeld met een 9,3.

Jesse:We hebben fantastische mensen die echt alles doen voor een klant. Door hun staan we waar we nu staan. We staan goed bekend en klanten kennen ons persoonlijk. Hierdoor komen bestaande klanten vaak terug voor aanvullend advies en groeien we lekker door.

Het motto van Jesse is ‘Vraag niet of je kunt helpen, help!’. Dat komt ook terug in het DNA van het bedrijf: ‘Voor het leven’. De missie van Van Ekeren is om hun klanten gedurende heel hun leven te helpen. Dit doen ze zelf, maar ook door nauw samen te werken hun bedrijven voor makelaardij en bedrijfsverzekeringen: Van Ekeren Kuiper Makelaardij, Boveko Bedrijfsverzekeringen en 2M Makelaars.

Jesse:Vanaf het moment dat iemand geboren wordt, staan wij klaar om te adviseren. Of het nou gaat om het kopen van een huis, bankzaken, de belastingaangifte of het oversluiten van een hypotheek. Bij iedere belangrijke financiële beslissing zijn wij er voor onze klanten. Om zoveel mogelijk klantcontact te hebben, versturen we ook regelmatig nieuwsbrieven en zijn we actief op social media.

Klantgegevens optimaal gebruiken

Hoewel het voorgaande softwaresysteem voor hypotheken en verzekeringen nog goed werkte, was van Ekeren benieuwd naar de mogelijkheden van andere systemen. Tijdens gesprekken met Faster Forward ontdekte het bedrijf voordelen van het systeem. Typerend voor de organisatie werd de keuze om over te stappen gezamenlijk gemaakt. Iedereen is hierbij betrokken.

Jesse:In ons vorige CRM systeem konden we de hypotheekaanvraag niet goed volgen. Daarnaast werden er geen werkprocessen geautomatiseerd. Hierdoor had ik het gevoel dat betere software ons meer voordelen zou opleveren. Omdat we zagen dat de software deze verbeteringen bood, hebben we contact opgenomen met Faster Forward.

Zodra Jesse koos voor deze oplossing werd het conversie- en implementatietraject in gang gezet. De data werd overgezet uit het vorige systeem en de medewerkers werden getraind door de consultants van Faster Forward.

Jesse:De overstap had veel impact op onze organisatie, maar we zijn er erg blij mee. Omdat je heel veel kan met de software van Faster Forward zijn we met de consultants bezig om het maximale eruit te halen. Jac, Anish en de supportafdeling hebben ons hier heel goed bij geholpen.

Jessen en Jenno van Ekeren

Jesse samen met zijn vader Jenno van Ekeren, oprichter Van Ekeren.

Complete oplossing

De medewerkers van Van Ekeren werken al 9 maanden met het systeem. Tijdens de dagelijkse werkzaamheden merken zij de verbeteringen waar ze naar op zoek waren.

Jesse: “Een klantdossier is nu completer en de e-mailsoftware is geïntegreerd. Hierdoor komen e-mails automatisch in het dossier. En met alle data in het dossier maken we zelf selecties om onze klanten weer te benaderen. Bovendien is de softwareeen cloud oplossing, waardoor we geen kosten meer hebben van een infrastructuur op kantoor.”

Naast deze oplossing is Adviesbox verbonden als adviespakket en gebruiken ze Digital Only om actuele gegevens uit het klantdossier in een vragenlijst te plaatsen. Tot slot gebruiken ze PortefeuilleSignalen voor actief klantbeheer.

“Dankzij de uitgebreide API is het mogelijk om andere softwaretools te verbinden aan de software van Faster Forward.”

De voordelen van de software van Faster Forward volgens Jesse

Continue doorontwikkeling

Het systeem wordt steeds uitgebreid en verbeterd

E-mailsoftware geïntegreerd

E-mails automatisch in het klantdossier

Open platform

Tools te verbinden aan de software

Klanten eenvoudig beheren

Zelf selecties maken aan de hand van klantdata

Geen servers nodig

Online werken in de cloud

Meer tijd over

Handmatige werkzaamheden worden geautomatiseerd

Jesse vanekeren

Vooruitdenken met Jesse

In het kader van ‘vooruitdenken’ vragen we aan Jesse hoe hij denkt dat financieel advies zich in de komende 10 jaar ontwikkelen.

Jesse:15 jaar geleden zei ik dat iedereen zijn verzekeringen online gaat afsluiten. Dat gebeurt al wel, maar er zijn nog steeds heel veel mensen die gewoon een persoonlijke adviseur willen. Dat heb ik onderschat. Met hypotheekadvies gaat deze ontwikkeling nog veel minder hard. Dat blijft gewoon een product met teveel impact, waardoor mensen deze niet zelf online willen afsluiten.

Daarnaast kan je bijna nergens meer een fysieke bank bezoeken, wat financieel advieskantoren ten goede komt. Bij ons kan je nog steeds binnenlopen voor persoonlijk advies en maatwerk. We merken dat mensen dat heel fijn vinden. Daarom denk ik dat onafhankelijk financieel advies altijd blijft.

Laat software in jouw voordeel werken

Wil jij ook meer omzet, tijd besparen en makkelijker werken? Met de software van Faster Forward als online ERP systeem bewaar je het overzicht, zodat je elke dag de verwachtingen van de klant kan overtreffen. Zo krijg je meer tevreden klanten en creëer je langdurige klantrelaties.

Wil je weten wat Faster Forward voor jouw organisatie kan betekenen?
De software-experts van Faster Forward vertellen je tijdens een live demonstratie of afspraak op locatie graag alles over onze oplossingen.

Meer interviews met onze klanten

Marc van Poundwise

De software is ideaal om efficiënt samen te werken en een langdurige klantrelatie op te bouwen.

Marc van der Vuurst
Eigenaar Poundwise Financial Coaching

Lees Marc’s verhaal »

Marco van KOK Advies

We besparen enorm veel tijd doordat handmatig werk wordt uitgevoerd door slimme software.

Marco Kok
Eigenaar KOK Advies

Lees Marco’s verhaal »

Patrick van Baar Advies

Eén online systeem in plaats van drie verschillende systemen werkt veel makkelijker.

Patrick Brands
Eigenaar Baar Advies

Lees Patrick’s verhaal »