Van Bruggen groeit door met Elements en uwkluis

  Utrecht     7 medewerkers

We interviewen Arjen Groot en Tim de Graauw. Samen met 5 andere collega’s vormen zij Van Bruggen Adviesgroep Utrecht. Sinds 2018 is dit kantoor onderdeel van de adviesketen.

Alle vestigingen van de Van Bruggen Adviesgroep groeide de afgelopen jaren erg hard. In april 2021 koos de gehele Van Bruggen franchise daarom voor een nieuw ERP systeem: Faster Forward Elements. Het professionaliseren van de dienstverlening aan consumenten was hierbij één van hun speerpunten. Met Elements hebben ze dit gerealiseerd.

Persoonlijke aandacht, betrokkenheid en duidelijkheid staan centraal bij Van Bruggen. Zo ook bij hun vestiging in Utrecht. Arjen en zijn collega’s helpen niet alleen met hypotheken, maar ook met verzekeringen en aan- en verkoop van woningen.

Toonaangevend

De adviesketen is één van de meest onafhankelijke partijen van Nederland. Met ‘Lifetime Planning’ als werkwijze ontzorgen ze hun klanten van de eerste hypotheek tot aan het pensioen. Maar Arjen heeft nog zeker een groeiambitie.

Arjen: “Ons marktaandeel is flink gegroeid, maar we willen nog toonaangevender zijn voor senioren. Die willen we echt ontzorgen. Bovendien liggen daar veel kansen en zijn we gespecialiseerd in het adviseren van die doelgroep.”

Elements is voor ons een extra werknemer die ondersteunt en informeert.

Arjen en Tim

Van Bruggen Utrecht

hera advies centrum logo

Geen dubbele invoer meer

Voordat Van Bruggen Utrecht aan de slag ging met Elements, was er nog geen goed CRM systeem. Daardoor liepen ze tegen de nodige uitdagingen aan.

Arjen: “We hadden geen dossiers met klantinformatie. Hierdoor hadden we geen goed klantbeeld en konden we geen selecties maken. In Elements kunnen we alle informatie kwijt. Hierdoor werkt het als geheugensteuntje en maken we eenvoudig selecties.”

Voorheen gebruikte het advieskantoor meerdere losse systemen die niet goed met elkaar verbonden waren. Hierdoor moest informatie dubbel worden ingevoerd en waren ze veel tijd kwijt.

Tim: “Onze vorige systemen waren niet aan elkaar verbonden. Dit was onoverzichtelijk en hierdoor hadden we veel dubbele invoer. Met Elements is dit verleden tijd. We hebben nu overzicht en duidelijkheid. Bovendien werken we gestructureerd en hebben we een heldere werkvoorraad.”

Missie

Altijd een lokale expert in de buurt voor 100% onafhankelijk advies

Klant

Gebruiker van Elements
sinds 2021

Locatie

Utrecht

Extra werknemer

Nu het advieskantoor met Elements werkt, hebben ze, zoals Tim het omschrijft er “een extra medewerker” bij. Dat maakt het werken een stuk makkelijker.

Tim: “We werken veel met sjablonen. Dat zijn standaard e-mails die vooraf zijn ingericht, zodat we deze niet steeds hoeven te typen. Bovendien is e-mail volledig geïntegreerd waardoor e-mails automatisch in het juiste klantdossier komen. 

Om de dienstverlening aan consumenten te professionaliseren koos Van Bruggen voor uwkluis als klantportaal. Hierin werken ze veilig en efficiënt samen met hun klanten.

Tim: “Het is nu simpeler om te laten weten welke stukken er nodig zijn. De lijst met documenten zet je eenvoudig klaar in uwkluis. De klant uploadt hier de documenten én ondertekent de opdracht tot dienstverlening digitaal. Vervolgens volgt de klant de status van zijn hypotheek aan de hand van een tijdlijn.”

Voordelen

Met Elements als extra collega zijn de werkprocessen van Van Bruggen Utrecht een stuk eenvoudiger. Klantgegevens worden overzichtelijk beheerd en hypotheken eenvoudig bemiddelt. Bovendien worden ze herinnerd aan een bangarantiedatum of de datum voor ontbindende voorwaarden. 

Samenvattend heeft Elements volgens Arjen, Tim en zijn collega’s de volgende voordelen.

Efficiënt samenwerken met klanten via uwkluis
Makkelijk klanten filteren
E-mails terug te vinden voor alle werknemers
Herinneringen aan belangrijke datums
Klantenservice van Elements altijd bereikbaar