Üzeker Financieel Advies startte 1 mei 2009 met één duidelijke doelstelling: het geven van kwalitatief hoogwaardige adviezen met als doel 100 % klanttevredenheid. Dit doen ze inmiddels met een team van 5 specialisten vanuit het prachtige Helmond. Begin 2017 kwam het kantoor voor het eerst in contact met Faster Forward. Anno 2019 worden hypotheken en verzekeringen niet meer in verschillende systemen beheerd, maar gezamenlijk in Faster Forward Elements. Een flinke verandering voor alle medewerkers, maar wel met positieve resultaten. Tijd om even bij te praten met Suzan de Jong-van Bussel.

Trial-and-error

Het kiezen van een CRM-oplossing gaat niet over één nacht ijs. Vaak worden meerdere opties zorgvuldig overwogen en uitgeprobeerd. Dit was ook het geval bij Üzeker. Na een periode van trial-and-error besloten ze aan de slag te gaan met Elements.

“Voordat we uitkwamen bij Elements hebben we een aantal andere pakketten uitgeprobeerd. Het probleem hierbij was dat we nog steeds veel handmatige handelingen moesten verrichten. Er werden geen standaard mails, zoals een afspraakbevestiging, klaargezet om te versturen. Daarnaast moesten we taken en handelingen handmatig invoeren en bijhouden. Daarbij merkten we gewoon dat het te veel extra tijd kostte.”

Duidelijke communicatie met de klant

Ondertussen zijn de medewerkers gewend aan de indeling en de processen van hun nieuwe software. En dat zien ze dan ook terug in de dagelijkse werkzaamheden. 

Suzan: “De klant staat bij ons ten alle tijden centraal. Dit uiten we onder andere door duidelijk en simpel te communiceren met onze klanten. Elements bevat sowieso veel functionaliteiten, maar vooral veel functionaliteiten die deze visie ondersteunen.

Het eerste speerpunt van ons nieuwe CRM-systeem was om hypotheken en verzekeringen vanuit één systeem te beheren. Hierdoor heeft iedere werknemer hét totaalbeeld van de klant. Iedereen ziet welke communicatie er is geweest en wat de actuele status is. Dat zijn erg fijne stappen vooruit.

Tot slot bieden we klanten nu ook een online klantportaal. Hierdoor is ons hypotheektraject echt met sprongen vooruit gegaan. Via onze Digimap kunnen klanten de benodigde documenten uploaden en hebben ze altijd inzicht in de status van hun hypotheekaanvraag. Daarnaast stelt Elements automatisch e-mails op, zodat klanten updates en altijd op de hoogte zijn. Hierdoor zijn klanten direct geïnformeerd en hoeven we er zelf niet bij na te denken.”

Dankzij Elements staat de klant écht centraal en besparen we veel tijd op het hypotheektraject

Suzan de Jong-van Bussel

Office Manager, Üzeker

Üzeker in het kort

w

Expertises

Financiële planning, hypotheken en verzekeringen

Visie

 Aandacht met een Hoofletter A

Beoordeling hypotheeksoftware

9

Optimalisatie op drie gebieden

Bewaken van processen

Volgens Suzan zijn de workflows binnen Elements een groot voordeel van het systeem. De workflows van Üzeker bewaken de bedrijfsprocessen, zodat iedereen op dezelfde manier werkt. Daarnaast worden er automatisch e-mails opgesteld en taken aangemaakt.

“De workflows zorgen er voor dat veel mails worden klaargezet wanneer ze nodig zijn. Vooraf hebben we onze standaardteksten en huisstijl ingesteld. Denk hierbij aan een voortgangsmail over het renteaanbod of het opvragen van de aan te leveren stukken. Vroeger moesten we deze e-mails handmatig opstellen, maar nu doet het systeem dit voor ons.

Tevens signaleert de workflow bijvoorbeeld wanneer de ontbindende voorwaarden van een hypotheek bijna verlopen. Hiervoor maakt het systeem een taak aan voor de bijbehorende medewerker. Zo ontvangen medewerkers een seintje en missen we vrijwel nooit een deadline”, aldus Suzan. 

Tijdbesparing in het hypotheektraject

Naast de procesbewaking besparen de medewerkers van Üzeker veel tijd bij het aanvragen van hypotheken.

“Ons voorgaande CRM-systeem was niet verboden met HDN. Hierdoor moesten we handmatig inloggen op verschillende extranetten van serviceproviders en geldverstrekkers. Doordat Elements met HDN gekoppeld is, versturen we hypotheekaanvragen met één klik naar de geldverstrekker. Dat scheelt een hoop heen-en-weer scannen, klikken en mailen wanneer er bijvoorbeeld een stuk afgekeurd is. Bovendien is de foutgevoeligheid nu veel kleiner.”

Zelfstandigheid voor de klant

Suzan: “Nu we met de Digimap werken, merken we dat klanten het fijn vinden om mee te werken. Zo werken we actief samen aan een soepel verloop van de hypotheekaanvraag. Uiteraard mogen klanten ook nog steeds langskomen, dan doorlopen we samen het aanleveren van de gegevens.

Door de informatieverstrekking via de e-mails en het klantportaal ontvangen we ook veel minder telefoontjes. Door de flows in Elements zijn klanten en medewerkers op de hoogte en kunnen we hetzelfde werk doen met minder mensen. Hiermee besparen we tot 30% van onze tijd op een hypotheektraject.”

Lees meer succesverhalen

Welke vragen mogen wij nog beantwoorden?

Neem gerust contact op voor meer informatie

Narasja van Maanen

Narasja van Maanen

Van Office Manager naar CRM-expert

De afgelopen jaren heb ik mij in verschillende functies bij verschillende organisaties gericht op administratieve oplossingen. Hierbij ben ik werkzaam geweest in de hypotheek-, verzekerings- en mediationbranche. Met deze expertise adviseer ik u graag over de beste software voor ondernemend Nederland. Zo optimaliseren we samen uw bedrijfsprocessen en besparen we op uw kostbaarste bezit: tijd.

Wilt u ook stappen maken in efficient werken? U kunt mij bereiken op 06 50 52 40 88 of mailen naar narasja.van.maanen@fasterforward.nl.

Dimitri Duine

Dimitri Duine

Van tussenpersoon naar softwarespecialist

Waar ik voorheen eigenaar was van een eigen assurantiekantoor, help ik nu financieel adviseurs aan een software-oplossing op maat. Dankzij mijn Master Financial Planning en meer dan 25 jaar ervaring in financiële planning, pensioenen en verzekeren ben ik thuis in de dagelijkse werkzaamheden van financieel adviseurs. 

Wilt u ook uw verzekeringsprocessen stroomlijnen? Bel me dan op 06 53 89 39 95 of mail naar dimitri.duine@fasterforward.nl.

Vraag een gratis demonstratie aan

Onze softwareadviseurs laten u graag de kracht van Elements zien

Meer informatie ontvangen?

Laat uw gegevens achter in het contactformulier

Contactformulier