Geen mañana mañana in Spanje

We praten bij met Patrick Kruger, oprichter van Spaanse Hypotheek. In april 2015 begon hij een eigen financieel adviesbureau, in Spanje. Patrick: “De rol van onafhankelijk tussenpersoon is in Spanje erg klein. Spanjaarden zijn gewend om naar hun eigen bank te gaan voor een hypotheek, niet naar een adviseur.”

Professionele samenwerking

Patrick zag de behoefte aan een professionele samenwerking omtrent het regelen van financiën in Spanje. Daarnaast bloeit de huizenmarkt op. Hij besloot de uitdaging aan te gaan. “Door de lage rentestand zijn steeds meer Nederlanders en Belgen op zoek naar een eerste of tweede huis in Spanje. Maar als je als Nederlander of Belg in Spanje een hypotheek wilt aanvragen, is er een grote taalbarriere  en veel ‘mañana mañana’. Dat hebben wij opgelost. Onze klanten willen op een Nederlandse en professionele manier geholpen worden. En dat bieden we.”

Daarnaast willen Patrick en zijn team hun klanten volledig ontzorgen. Dit doen ze door hun klanten te adviseren over alle financiële zaken, dus niet alleen de hypotheek. “We staan bijvoorbeeld nauw in contact met een eigen advocaat. Zodra een klant zijn hulp nodig heeft, regelen we juridische ondersteuning tegen een uniek tarief. Zo hoeft de klant zich verder niet druk te maken.”

Vlekkeloos communiceren met relaties

Patrick zocht een gebruiksvriendelijk systeem om zo effectief mogelijk in te werken. “Elements biedt standaard CRM-functionaliteiten dat zoeken naar gegevens en communiceren makkelijk maakt. Daarnaast heeft Faster Forward de processen op maat ingericht. Hiermee kunnen we geautomatiseerd communiceren met klanten en Spaanse banken. Zo sluit de software perfect aan bij onze werkwijze.”

“Ondanks dat we soms ver van elkaar zitten, zien we overal wie wat heeft besproken met de klant. Dat werkt natuurlijk uiterst efficiënt.” Patrick Kruger

Hypotheekadviseur en eigenaar, Spaanse Hypotheek

Met de hypotheek-workflow houden ze klanten actief op de hoogte van hun hypotheekaanvraag. “Wanneer er een update is, zet Elements een e-mail klaar. Dat werkt voor ons fijn en tegelijkertijd is de klant direct op de hoogte van zijn nieuwe status.” Daarnaast benaderen Patrick en zijn team hun klanten proactief met e-mails. “Er zit soms best een periode tussen een gesprek met de klant en de daadwerkelijke bezichtiging in Spanje. Zodra een klant onderweg is naar Spanje sturen we ze een bericht om ze succes te wensen met de zoektocht naar hun woning. Hiermee willen we laten merken dat ze waardevol zijn en dat we ze niet zijn vergeten.” Daarnaast werkt Spaanse Hypotheek veel met een eigen Digimap, volledig in eigen huisstijl. “Ons eigen klantportaal ziet er professioneel uit en biedt veel vertrouwen aan onze klanten.”

Visie

Ontzorgen van alle financiële zaken voor mensen die een huis willen kopen in Spanje

Groei

Efficiënt en professioneel gaan werken sinds start met Elements

Locaties

Adviseurs in Valencia en meerdere locaties in Nederland

Snelle groei

Sinds Spaanse Hypotheek met Elements werkt, zijn ze efficiënt en professioneel gaan werken. Hierdoor hebben veel Nederlanders en Belgen vertrouwen in Patrick en zijn team. Ondanks dat Spaanse Hypotheek nog maar kort bestaat, is hun team dan ook al flink gegroeid. Ondertussen werken ze met meerdere personen op hun kantoor in Valencia en meerdere adviseurs in Nederland.

Patrick: “Het aantal aanvragen is afgelopen jaar enorm gestegen. Het is ideaal dat we met meerdere adviseurs, in Nederland én Spanje, kunnen samenwerken. Ondanks dat we soms ver van elkaar zitten, zien we overal wie wat heeft besproken met de klant. Dat werkt natuurlijk uiterst efficiënt.” Patrick heeft nog een laatste pluim voor de supportafdeling van Faster Forward. “Mijn complimenten voor de supportafdeling. Ze reageren altijd snel en zijn heel vriendelijk.”

Lees meer succesverhalen

Georganiseerd werken bij More Advice

We praten bij met Suzanne de Moor, eigenaresse van More Advice. Als financiële huisarts ontzorgt ze haar relaties bij (emotionele) life-events. Hierbij gebruikt ze Elements, zodat ze zich volledig focussen op haar klanten in plaats van de administratie.

Lees meer