De franchiseformules Financieel Zeker, Zorgeloos Wonen, YourHypotheek, Xenter, Jouw Financieel Totaal Advies en kooporganisatie Hypthekelaar verrijken zelfstandig advieskantoren met kennis en ontzorgt hen een deskundige en professionele mid- en backoffice. Dit neemt hen veel werk uit handen, zoals binnendienst werkzaamheden en 1e lijnszorg bij schades en mutaties.

We zijn in gesprek met Sivi Goedan, Mid-Officer en partner bij Qualiora Groep BV, te Veldhoven.

Verandering in samenwerking

Het grootste verschil sinds wij met Faster Forward Elements werken is ongetwijfeld de verandering in samenwerking. Iedere werknemer werkt nu in het klantdossier, vroeger werkten we in mapjes met documenten, daarnaast hadden we Outlook voor alle communicatie.” In 2012 werkten er bij Qualiora zo’n 6 medewerkers, dit is ondertussen doorgegroeid naar 27. “Het wordt dan steeds belangrijker om informatie omtrent communicatie en documenten op een toegankelijke manier met elkaar te delen“ aldus Sivi.

Klant en kantoor het beste helpen

Optimalisatie zit hem niet alleen in de software die gebruikt wordt, maar ook in de verdeling van het werk.” Zo heeft men bij Qualiora Groep, bekend van de franchiseformule Lifetime.nu en inkooporganisatie De Hypothekelaar, de werkzaamheden opgesplitst naar functie. “Er zijn collega’s die zich specifiek richten op enkel het advies, anderen houden zich voornamelijk bezig met bemiddeling en het verzamelen van de stukken en documenten en er zijn weer andere collega’s die zich voornamelijk met schades bezig houden.“ Op deze manier kan men zich specialiseren en kan de centrale organisatie Qualiora Groep zowel de klant als het kantoor het best helpen.

De consultants van Faster Forward denken actief mee over onze uitdagingen. Hierdoor sluit Elements nu perfect aan bij onze bedrijfsprocessen.

Sivi Goedan

Mid-Officer en partner, Qualiora Groep

Toekomstplannen

De  back-office van Qualiora Groep verzorgt voor haar kantoren het proces rondom de hypotheekaanvraag. Alle stukken worden in het dossier in Faster Forward Elements verzameld en de aanvraag wordt per HDN gedaan. Vervolgens wordt middels de workflows het aanvraagproces bewaakt. “Doordat de adviseur zelf ook in Faster Forward Elements kan, is de status altijd in te zien en actueel.

In de toekomst wil Qualiora Groep haar toegevoegde waarde nog verder uitbreiden door haar kantoren nog meer – administratief en vakinhoudelijk – te ontzorgen en een toegevoegde waarde te zijn voor zowel de adviseur als de consument. Hier hoort bijvoorbeeld ook een uitbreiding bij op het gebied van management rapportages. Op deze manier kan met  vernieuwde inzichten gestuurd worden op nieuwe producten en mogelijkheden.

Bekijk alle succesverhalen

Boudesteyn

Aan de rand van het Zwarte Water en het Zwarte Meer ligt de plaats Genemuiden. Hier is het...

Ooms

Het kantoor van Ooms makelaars en financieel adviseurs zit in een prachtig pand aan de Maaskade....

Hyppe al 10 jaar trouwe gebruiker van Elements

Hyppe is een modern financieel adviesbureau met 5 vestigingen in Nederland. Naast hypotheken...

Hypotheekvisie

In nauwe samenwerking met Faster Forward heeft Hypotheek Visie een compleet nieuw online CRM...

All4Finance

Sinds 2008 is Sander van der Vis van All4finance al klant van Faster Forward. In die tijd was het...

ToekomstNu

Nog op de valreep van de jaarwisseling 2016/2017 zitten we bij Richard Touker van ToekomstNu....

Huiskamer Hypotheken

Jannus Deijkers wil met zijn imago zich loskoppelen van de onpersoonlijkheid van de financiële...

Hans Janssen

“Sinds we gebruik maken van de nieuwe processen en de stukkenlijst, besparen we ruim 5 uur per...

HypoInsur

Twee keer op rij het beste kantoor in de regio Utrecht Hamada abd Elhamed van HypoInsur is reeds...

A&H Finance

De filosofie van A&H Finance komt overeen met die van Faster Forward Elements; de klant...