We interviewen Sander Klomberg, financieel adviseur bij Paul Klomberg Assurantiën. Paul Klomberg Assurantiën is een zelfstandig adviseur van RegioBank en biedt een totale financiële dienstverlening. Dit houdt in dat ze adviseren over hypotheken, verzekeren, betalen en sparen. De financiële dienstverlener is gevestigd in Silvolde en Gaanderen, in de prachtige Achterhoek.

Het beste van twee werelden

Het adviesbureau heeft een duidelijke missie. Ze willen de klant namelijk het beste van twee werelden bieden: online tools gecombineerd met persoonlijk contact.

Sander: “De klant kan bij ons veel zaken online regelen, maar ook binnenlopen voor persoonlijk advies. Daarnaast bieden wij de klant een ruim arsenaal van aanbieders en producten. Met deze combinatie bieden wij de klant het beste van twee werelden: Persoonlijk contact en online gemak.”

De visie van Paul Klomberg Assurantien is dan ook het ontzorgen van de klant. Dit is iets wat natuurlijk veel bedrijven willen, maar wat volgens Sander erg belangrijk is als RegioBank in de achterhoek. “In een krimpregio is volledige ontzorging erg belangrijk. We kijken daarom erg goed waar we klant mee van dienst kunnen zijn en spelen hierop in.”

Samenwerken met een softwareleverancier

Digitalisering is vaak niet 1-2-3 geregeld. Ook Sander en zijn collega’s waren al jarenlang bezig om hun kantoor volledig te digitaliseren. Regelmatig contact met een softwarelevancier is hiervoor van belang, zodat een CRM oplossing aansluit op de wensen van de organisatie. Zeker wanneer er gewerkt wordt met verschillende softwaresystemen, zoals bij Sander.

“Om systemen efficiënt te laten werken, heb je hulp nodig van een softwareleverancier. Onze vorige leverancier focuste zich op een breder segment dan alleen de financieel adviseur. Hierdoor verliep de communicatie erg moeizaam. Dit vertraagde onze werkzaamheden zodanig dat we geen vooruitgang meer boekten. Toen hebben we besloten om verder te kijken”, aldus Sander.

We bieden het beste van twee werelden: persoonlijk contact gecombineerd met online tools

Sander Klomberg

Financieel Adviseur, Paul Klomberg Assurantiën

⬅️ 

Foto: Het kantoor van Paul Klomberg Assurantiën in Silvolde.

Slogan

Al 30 jaar midden in de samenleving

Locatie

Silvolde en Gaanderen

Klant

Gebruiker van Elements
sinds 2018

Overstap naar Faster Forward

Op de assurantiebeurs, de AM:dag, gingen de medewerkers op zoek naar een nieuw softwaresysteem.

Sander: “Op de beurs hebben we diverse programma’s bekeken, maar niets beviel ons. Tot we bij de stand van Faster Forward kwamen. Het programma zag er gebruiksvriendelijk uit en er werd gewerkt met korte lijnen tussen medewerkers en klanten. Dit was precies wat wij nodig hadden. We hebben een afspraak gemaakt en zo is het balletje gaan rollen.”

Inmiddels zijn Sander en zijn collega’s al een jaar werkzaam met Elements van Faster Forward. Waar ze voorheen in losse systemen werkten, is nu alles vastgelegd binnen één CRM systeem. En dat is volgens Sander dan ook het meest merkbare verschil.

Sander: “Voorheen werkten we ook nog met een systeem van RegioBank, maar dat werkte erg onhandig. Nu werken we bijvoorbeeld met groepstaken. Dit maakt ons werk makkelijker en overzichtelijker. We hoeven geen onnodige mails of memo’s meer op te stellen. Dat versnelt de processen en bevordert de klantvriendelijkheid. Bovendien werken we sneller en flexibeler. Daarnaast spreken de korte lijnen, het nakomen van afspraken en de snelle reacties ons erg aan. Bovendien gebruiken we meerdere koppelingen voor hypotheken waardoor onze hypotheekafdeling sneller kan werken.”

Vooruitdenken volgens Sander

Tot slot vragen we Sander naar blik op ‘vooruitdenken’. Hij ziet dat er een bredere rol is weggelegd voor advieskantoren. Dit doen zij door niet alleen te opereren als financieel dienstverlener, maar ook als ‘sociaal ondersteuner’ van de regio.

Sander: “We moeten ons afvragen: wat is nu eigenlijk een financieel adviseur? Waar hebben klanten behoefte aan? Niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Over 10 jaar bijvoorbeeld. Als grote RegioBank vestiging focussen we ons al op een breed spectrum aan financiële zaken. Maar toch kijken we continu hoe we onze dienstverlening uit kunnen breiden. Dit doen we onder andere door de behoefte van de klant te peilen. Daarnaast onderzoeken we hoe we met data regionale partijen aan elkaar kunnen verbinden. Zo willen we de lokale economie ondersteunen, zodat wij als bank en advieskantoor een belangrijke rol blijven spelen in de samenleving.”

Lees meer succesverhalen

4 uur besparen op een hypotheektraject bij Have & Goed

We praten bij met Leon Wagemaker, financieel adviseur bij Have & Goed. Have & Goed is een onafhankelijke tussenpersoon voor alle financiële producten in Leiden en omstreken. Ze zijn dan ook een financieel adviesbureau in de ruimste zin van het woord. Naast...

Lees meer