We praten bij met Andy de Schipper, eigenaar van Mijn TransportVerzekering. Andy is 46 jaar en een echte Zeeuws Vlaming uit IJzendijke. Na zijn militaire dienst is hij in 1996 de financiële wereld ingerold. Hier startte hij bij Spaarbeleg en Spaaradvies, wat inmiddels is opgegaan in Aegon. In 2007 maakte hij de overstap naar de afdeling transportverzekeringen binnen TVM. Hier leerde hij de transportbranche door en door kennen. Met deze kennis besloot hij in 2013 een eigen verzekeringsadviesbureau te starten. 

One-stop voor transportondernemers

Andy richt zich met zijn bedrijf voornamelijk op de kleine transportondernemer van 10 à 15 voertuigen. “Voor transportbedrijven verzekeren we eigenlijk alles: aansprakelijkheid, opstal, voorraad, wielen… en ga zo maar door. Maar daarnaast kunnen bedrijven bij ons ook terecht voor werknemers-, bedrijfs-, ondernemers- en zelfs internetfraudeverzekeringen. Alles behalve geld lenen”, aldus Andy.

Op zoek naar een moderne cloudoplossing

Na een aantal jaar voldeed Andy’s huidige CRM-oplossing niet meer aan zijn eisen. Vandaar dat hij op de beurs op zoek ging naar een nieuw softwareplatform.

Andy: “Op de beurs was ik actief aan het ‘shoppen’ naar een nieuw softwarepakket. Naast een aantal andere partijen kwam ik daar de stand van Faster Forward tegen. Het voelde eigenlijk direct goed. Narasja had veel kennis van de markt en wist waar ze over sprak.

Daarnaast heb ik nog wel contact gezocht met andere partijen, maar hun software draaide niet in de cloud of zag er niet ‘modern’ uit. En deze eigenschappen waren beide vereist voor mijn nieuwe software. En zo is het balletje met Faster Forward gaan rollen…”

“Het afhandelen van schades gaat echt 10 keer zo snel als in mijn vorige softwaresysteem.”

Andy de Schipper

Eigenaar, Mijn TransportVerzekering

MijnTransportVerzekering
in het kort

Visie

Ieder risico wat beheerst moet worden te kunnen verzekeren

Klant

Gebruiker van Elements
sinds 2018

Beoordeling

Andy beoordeelt Elements met een 9

Overstap naar Elements

Na een aantal gesprekken en demo’s besloot Andy in de zomer van 2018 over te stappen op Elements.

Andy: “Voordat ik startte, kwam er een consultant bij mij thuis om mijn persoonlijke omgeving in te richten. Zo werd mijn Outlook-mail geïntegreerd in Elements en mijn factuurpapier in huisstijl opgemaakt. Daarnaast maakte de consultant me wegwijs in Elements, zodat ik direct aan de slag kon.”

Snel en makkelijk

Inmiddels in Andy een half jaar werkzaam met Elements. En volgens Andy zijn de eerste resultaten al zichtbaar.

“Het afhandelen van schades gaat echt 10 keer zo snel. Je voert de gegevens in in Elements en binnen een paar klikken is de schademelding verzonden naar de verzekeraar. Daarnaast komen alle mails direct in het juiste klantdossier. Dat scheelt een hoop knip-en-plak werk.”

Tot slot is hij verrast door het uiterlijk van de software. Andy: “Elements is sowieso een zeer gebruiksvriendelijke oplossing. De indeling leidt je ogen vanzelf naar de juiste knop of vervolgstap. Zo hoef ik nooit lang te zoeken. En voor mijn overig vragen staat de supportafdeling altijd klaar.”

Lees meer succesverhalen

Georganiseerd werken bij More Advice

We praten bij met Suzanne de Moor, eigenaresse van More Advice. Als financiële huisarts ontzorgt ze haar relaties bij (emotionele) life-events. Hierbij gebruikt ze Elements, zodat ze zich volledig focussen op haar klanten in plaats van de administratie.

Lees meer