Betrouwbaar advies voor de metaalsector bij Mevas

We interviewen Ella Ben-Lyazid, werkzaam bij Mevas in Alkmaar. Mevas is het verzekeringskantoor voor leden van Koninklijke Metaalunie. Het verzekeringskantoor verzorgt alle verzekeringszaken voor hun leden. Dit zijn voornamelijk schade- en zorgverzekeringen.

Ella werkt al 20 jaar bij Mevas onder verschillende functies. Momenteel is Ella werkzaam als Servicedesk medewerker. Daarnaast is ze één van de twee ‘superusers’ van haar kantoor. Dit betekent dat zij vragen van collega’s beantwoordt over de software en de contactpersoon is voor de medewerkers van Faster Forward.

Focus op metaalbranche

Het advieskantoor richt zich volledig op de metaalbranche. Zij zijn dan ook hét verzekeringskantoor voor de leden van Koninklijke Metaalunie. Met hun jarenlange ervaring en kennis sluiten ze collectieve contracten af met betrouwbare verzekeraars.

Ella: “Door het grote aantal leden van Metaalunie dat klant is, kunnen we verzekeringen branchegerichter en voordeliger inkopen. Dit is weer een voordeel voor de leden van Metaalunie. Hierdoor komen veel metaalbedrijven met ons in contact.”

Dankzij de software van Faster Forward kunnen we overal ons werk blijven doen én tijd besparen

Ella Ben-Lyazid

Servicedesk medewerker, Mevas

Efficiënt samenwerken met de software van Faster Forward

In 2020 koos het Management Team van Mevas voor Faster Forward. De 31 medewerkers kregen een persoonlijke inlog en werden getraind om met de software te werken. We vroegen Ella naar de grootste verschillen ten opzichte van hun vorige softwarepakket.

Ella: “Voordat we deze oplossing kenden, gebruikten we een ander softwarepakket. Hier moesten we elke keer de klantenservice bellen om workflows aan te passen of een systeemwijziging door te geven. Dit was erg omslachtig. Met deze software hoeven we dit niet meer te doen, omdat we deze instellingen zelf beheren. Dat is een stuk handiger en scheelt veel tijd.

Bovendien loggen de medewerkers nu overal in: thuis, onderweg en op kantoor. Hierdoor werken ze op afstand van elkaar, maar werken ze nog steeds efficiënt samen.

Ella: “In onze vorige ERP-software was online samenwerken niet handig georganiseerd. Met de software van Faster Forward hebben we gewoon een cloudapplicatie waarop iedereen inlogt. Waar ter wereld je ook bent. Dat werkt veel fijner. Zo blijven we namelijk altijd communiceren en samenwerken.”

Management Team

Jerry en Marco, het Management Team van Mevas

Visie

Sterk verzekeringswerk voor de metaalbranche

BedrijfsGrootte

31 medewerkers

Klant

Gebruiker van de software
sinds 2020

Blijven draaien in crisistijd

In maart 2020 begon de coronacrisis. Een bijzondere periode voor alle bedrijven in Nederland. Zo ook voor Mevas. Het was toen gelukkig al volledig overgestapt naar online, waardoor ze makkelijker konden overschakelen.

Ella: Toen corona uitbrak, waren we echt blij dat we net overgestapt waren naar de software van Faster Forward. Anders hadden we zeker nog een aantal uitdagingen gehad. Qua werk hebben we hierdoor dus heel goed door kunnen werken, zowel thuis als op kantoor. Het was heel prettig dat we gewoon snel en eenvoudig kunnen communiceren met onze klanten. Ook tijdens zo’n crisis is het natuurlijk heel belangrijk dat je als verzekeringskantoor draaiende blijft.”

Tijdwinst

Na de opstartperiode beginnen Ella en haar collega’s de voordelen van deze oplossing te merken.

Ella: “Deze software heeft een hoop ingebouwde workflows. Hierdoor besparen we veel tijd en werken we makkelijker. Vooraf hebben we duidelijk bepaald wat onze werkprocessen zijn en hoe software ons hierin moet leiden. We hoeven nu niet meer na te denken over de stappen van het proces, zoals een verzekeringsaanvraag. We weten dat het goed is ingericht in dit systeem en dat we deze stappen moeten volgen.”

Ook de e-mails worden tegenwoordig volledig automatisch opgeslagen in het bijbehorende klantdossier.

Ella: “Wanneer je een e-mail verstuurt, wordt deze meteen opgeslagen in het juiste klantdossier. Voorheen moesten we deze handmatig in het systeem verwerken. Dat is toch weer een handeling extra.”

Lees meer succesverhalen