Hyppe is een modern financieel adviesbureau met 5 vestigingen in Nederland. Naast hypotheken richten ze zich ook op verzekeringen. Dit zijn voornamelijk overlijdensrisicoverzekeringen, maar ook schadeverzekeringen. Vanaf de start, 10 jaar geleden, werken hun medewerkers met Elements. Hierdoor hebben zij de ontwikkeling van onze software zeer bewust meegemaakt. In 2014 zijn ze dan ook overgestapt naar een nieuwe en geoptimaliseerde Elements omgeving. Omdat ze sinds kort 10 jaar bestaan, praten we bij met Katinka de Graaf, medewerker commerciële binnendienst bij Hyppe.

Gezamenlijke afstemming

Gedurende de jaren heeft Hyppe samen met Faster Forward het hypotheekproces naar een hoger niveau getild. Hierbij zijn de workflows geperfectioneerd en sluiten ze naadloos aan bij de dagelijkse werkzaamheden. “Samen met de consultants van Faster Forward hebben we onze workflows van het hypotheekproces verbeterd. De consultants denken actief mee, waardoor Elements nu perfect aansluit bij onze bedrijfsprocessen. De functionaliteiten van Elements verhogen zo de efficiëntie op de werkvloer, en dat bespaart een hoop tijd.”

Werken vanuit de huisstijl

Katinka geeft ook aan dat het behouden van een eigen imago erg belangrijk is voor Hyppe. “Doordat de software zich acclimatiseert binnen ons bedrijf, houden we de bedrijfsidentiteit in stand. We maken onze eigen standaarteksten aan en koppelen deze aan Elements. Zo communiceren we vanuit de workflows snel en persoonlijk, in onze eigen huisstijl, met de klant. Wanneer we hier iets in willen veranderen, passen we het gelijk aan.”

De consultants van Faster Forward denken actief mee over onze uitdagingen. Hierdoor sluit Elements nu perfect aan bij onze bedrijfsprocessen.

Katinka de Graaf

Medewerker commerciële binnendienst, Hyppe.nl

Hyppe in het kort

Visie

Hyppe biedt transparantie en begrijpelijke informatie. Hiermee geven ze consumenten advies dat precies op hun is toegesneden.

Klant

Gebruiker van Elements
sinds 2008

5 vestigingen

Amersfoort, Huizen, Hilversum, Almere Poort en Almere Stad.

Geen overbodige handelingen meer

Daarnaast is Katinka ook te spreken over de automatische meldingen. “Door middel van een taak wordt je herinnerd wanneer er iets moet gebeuren. Hierdoor hoeven we het zelf niet bij te houden. Als je bijvoorbeeld van 50 dossiers de ontbindende voorwaarden zelf moet bijhouden ben je super lang bezig. Elements geeft aan wanneer deze aflopen, zodat we dat niet handmatig hoeven langs te lopen. Dit zijn erg handige functionaliteiten die ons werk op een fijne manier ondersteunen.”

Samenwerken in optima forma

Binnen Hyppe werken alle medewerkers met Elements, er is geen afdeling die niet actief is met de software. ‘’We gebruiken alle modules van Elements. Ook de volledige boekhouding. We maken daarnaast ook gebruik van de geïntegreerde koppelingen, zoals Adviesbox. Doordat het hele bedrijf in hetzelfde softwareplatform werkt, werken we optimaal samen.’’

Lees meer succesverhalen

Georganiseerd werken bij More Advice

We praten bij met Suzanne de Moor, eigenaresse van More Advice. Als financiële huisarts ontzorgt ze haar relaties bij (emotionele) life-events. Hierbij gebruikt ze Elements, zodat ze zich volledig focussen op haar klanten in plaats van de administratie.

Lees meer