Deskundig en betrokken financieel
advies bij Hans Meijer Advies
We interviewen Ruud Meijer, adviseur bij Hans Meijer Advies in Middelharnis. Vanuit het prachtige eiland ‘Goeree-Overflakkee’ biedt het kantoor sinds 1999 onafhankelijk en deskundig financieel advies.
Waar het kantoor in het begin vooral klanten uit de lokale transportsector bediende, zet het zich nu in voor een bredere doelgroep.
Van zorgen voor,
naar ontzorgen van
Ruud is sinds 2015 werkzaam bij Hans Meijer Advies. Voordat hij als adviseur aan de slag ging, is hij verpleegkundige geweest in het Erasmus MC in Rotterdam. Hij heeft dus letterlijk de omslag gemaakt van zorgen naar ontzorgen.
Na een mooie periode in de zorg was Ruud op zoek naar een andere uitdaging. Dat hij uiteindelijk terecht is gekomen bij Hans Meijer Advies is niet geheel toeval. Op het moment dat Ruud zich aan het oriënteren was, kwam er een vacature vrij op het kantoor van zijn zus (Alexandra Meijer) en vader Hans. U raadt het al: Hans Meijer.
Hans Meijer Advies is een echt familiebedrijf. Het eerste jaar keek Ruud of dit de juiste uitdaging voor hem was. Hij combineerde het werk op kantoor met een studie om alle benodigde WFT diploma’s te behalen. Dat is alweer 6 jaar geleden. Vandaag de dag ontzorgt Ruud nog steeds bijna dagelijks de klant met financieel advies.
“Mede dankzij Elements zijn we efficiënter gaan werken waardoor we minder tijd kwijt zijn aan administratie en meer tijd over hebben voor onze klanten.”
Klein kantoor,
grote service
Samen met zijn team richt Ruud zich op verschillende gebieden binnen de markt. Zo geven ze advies over verzekeringen, hypotheken en andere financieringen. Dit doen zij met een team van vier personen. Iedereen binnen het team heeft zijn of haar eigen specialiteit. Zo richt Ruud zich voornamelijk op zakelijke en particuliere verzekeringen.
De richting van zakelijke verzekeringen spreekt Ruud het meest aan. Hier wil hij in de toekomst ook in groeien. Vandaar dat Ruud zichzelf sinds kort ‘Gecertificeerd Risk Management Consultant (GRMC)’ mag noemen. Hierdoor kan hij de risico’s van zakelijke klanten beter in beeld brengen en meenemen in zijn advies.
Het team heeft samen hetzelfde doel, namelijk de klant de beste keuze en service bieden. De klant staat hierin centraal. De slagzin: “Kom langs! We zitten om de hoek” past precies bij het kantoor. Een vertrouwd gezicht in een bekende omgeving met persoonlijk contact en tijd voor de klant.
“We kennen bijna al onze klanten persoonlijk. En de klanten die we niet persoonlijk kennen, herkennen we wanneer we deze zien.”

Certificaat: Risk Management Consultant (GRMC)
Het delen van kennis
is belangrijk
Om de klant goed te adviseren houdt het kantoor jaarlijks de kennis up-to-date met nieuwe scholing en toetsing. Zo verzekeren ze de klant van het beste advies. Niet alleen tijdens de adviesgesprekken deelt het kantoor hun kennis. Via Facebook en de eigen website delen ze verschillende berichten om de klant te informeren. Denk hierbij aan de risico’s die een klant loopt wanneer deze onverzekerd op reis gaat.
“We zijn de laatste tijd veel bezig met het informeren van de klant. Vervolgens nodigen wij deze op kantoor uit voor een compleet advies.”
Het informeren van de klant en inzicht geven in de risico’s draagt bij aan de klanttevredenheid. In veel gebieden, en met name op een ‘eiland’ zijn klanten de belangrijkste referenten. Vandaar dat er aan iedere klant meer dan voldoende aandacht wordt besteed.
“We gaan vaak een langdurige relatie aan met de klant. Waar eerst de ouders al klant zijn worden de kinderen meestal ook klant wanneer deze 18 jaar worden.”

Het team van Hans Meijer Advies
De overstap naar Elements in een lastige periode
Het kantoor was op zoek naar een alles-in-1 systeem voor zowel hypotheken als verzekeringen. Hierdoor zijn ze bij Elements uitgekomen. Met dit systeem kunnen ze alle werkzaamheden centraal vastleggen en organiseren. Daarnaast spraken ook de mogelijkheden tot verschillende koppelingen aan.
Na goed contact en een demonstratie heeft Hans Meijer Advies in het begin van de Covid-19 pandemie de overstap naar Elements gemaakt. Een rare periode waarin het adviseren vanaf kantoor veranderde in het geven van advies via een videogesprek.
Niet alleen vanuit het kantoor naar hun klanten toe, maar ook vanuit Faster Forward naar Hans Meijer Advies. De oplevering is grotendeels via videobellen gegaan, wat voor beide partijen een nieuwe ervaring was. Hierdoor is het niet altijd even gemakkelijk geweest om functionaliteiten uit te leggen. Maar gelukkig pakte het kantoor Elements snel op en werken ze nu al enige tijd met onze software.
Thuiswerken
Tijdens deze ’thuiswerkperiode’ merkte het kantoor al snel de voordelen van Elements. Met name het overal en altijd kunnen benaderen van klantgegevens is handig. Ook vermindert Elements het administratief werk, waardoor er meer tijd overblijft voor de klant.
Ook is Ruud te spreken over de koppelingen. Vooral de koppelingen met My TP en Adviesbox helpen met de dagelijkse werkzaamheden.
“Dankzij de verbinding tussen Elements en My TP kunnen we snel schakelen. We besparen hierdoor veel tijd en administratief werk.”
Klanten feliciteren
Door middel van een felicitatie geeft het kantoor extra aandacht aan de klant. Hiervoor maakt Hans Meijer Advies gebruik van de ‘SMART: Selecties en acties’ module. Hierin maken ze een selectie van klanten die binnenkort jarig zijn en sturen dan bijvoorbeeld een berichtje met een felicitatie. Wederom een mooi voorbeeld van het opbouwen van een klantrelatie.
Voordelen
Alle gegevens snel bij de hand
meer tijd over voor de klant
Minder administratief werk
verschillende koppelingen
Elements is overal bereikbaar
Elements draagt bij aan het vernieuwen van de interne organisatie
Het kantoor heeft het afgelopen jaar veel veranderingen meegemaakt. Een verhuizing naar een mooi kantoor op d’n Diek en de overstap van fysieke mappen naar een digitaal CRM systeem.
Waar dat alle gegevens nog niet helemaal in het systeem staan verwerkt en dit gaande weg steeds wordt aangevuld is het fijn om het fysieke archief steeds kleiner te zien worden. Op deze manier kan het kantoor in de toekomst meer gebruik gaan maken van o.a. de campagne manager.
“We willen in de toekomst gebruik gaan maken van de campagne manager. Het lijkt ons een handige tool om onze klanten via e-mail te bereiken”.
Bij communicatie hoort natuurlijk een eigen huisstijl. De huisstijl van het kantoor is recent compleet veranderd. Waar eerst de kleur rood nog de boventoon voerde in de communicatie uitingen is dit gewijzigd naar groen. Met een eigen herkenbaar logo, lettertype en kleur zet het kantoor zich sterker in de markt. Via social media is deze huisstijl al enig tijd te bewonderen.
Benieuwd naar de mogelijkheden van Elements voor uw kantoor?

Het prachtige kantoor van Hans Meijer Advies met een huiselijk interieur