Eigen echtscheidingsadviesbureau
Bij haar vorige werkgever, een financieel advieskantoor, merkte ze dat veel mensen bij een scheiding vooral vragen hadden over de financiële kant van de scheiding.
“Onderwerpen als hypotheek, lijfrente en pensioen zijn lastige zaken. Daarnaast is er veel behoefte aan duidelijkheid over de inkomenspositie na de scheiding. Ik heb daarom de opleiding voor Register Financieel Echtscheidingsadviseur gevolgd en mij verder in deze materie gespecialiseerd. In januari 2018 ben ik gestart met mijn eigen praktijk als Financieel Echtscheidingsadviseur.”
Van uitdaging naar oplossing
Het kiezen van een CRM-oplossing bracht voor Karin ook uitdagingen met zich mee. “Het is voor mij belangrijk om binnen een klantdossier diverse diensten en producten op te voeren. Zo wil ik alle gespreksverslagen, documenten en taken niet alleen koppelen aan de relatie, maar óók aan mijn diensten. Daarnaast heb ik ook op productniveau contact met verzekeraars, banken en pensioenfondsen. Het is voor mij dus ook handig als ik alle producten kan opvoeren.”
Naast een CRM-oplossing was Karin op zoek naar een online portaal om met haar klanten documenten uit te wisselen.
Karin: “Ik was op zoek naar een beveiligde omgeving waar zowel ik als mijn klanten documenten kunnen uploaden. Zo hebben we beide altijd inzicht in het klantdossier en bijbehorende documenten. Daarnaast wissel ik privacygevoelige informatie uit met advocaten en mediators. Deze informatie wil ik niet via de mail uitwisselen, maar het liefst via een beveiligd portaal.” Ten slotte had Karin de wens haar administratie te beperken tot één softwareplatform. “Wanneer ik start met een nieuwe softwareoplossing voor mijn administratie, wil ik daar ook mijn boekhouding in kwijt kunnen.”
Schone start met Elements
Vanaf de oprichting van haar adviesbureau is Karin gestart met Elements.
“Elements biedt een oplossing voor mijn uitdagingen. Net als voor mijn relaties hou ik zelf ook graag het overzicht in mijn werkzaamheden en dossiers. Met Elements beschik ik over een overzichtelijk CRM-systeem waarmee dit mogelijk is. Daarnaast wissel ik via de Digimap veilig documenten uit met klanten, mediators en advocaten. Zo kan ik vanuit één systeem alle dossiers goed bewaken en werk ik efficiënt samen met mijn contactpersonen.”
Inrichting en helpdesk naar wens
Tot slot heeft Karin nog een paar complimenten voor de medewerkers van Faster Forward.
“Mijn ervaring met de medewerkers van Faster Forward is dat ze vooral erg behulpzaam zijn. Dat begint al bij de inrichting van het systeem waarbij zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met mijn wensen en specifieke werkzaamheden. Daarnaast zitten er een aantal kundige dames op de helpdesk die mij met veel geduld helpen”, aldus Karin.
Meer actueel nieuws
Koppeling Elements en PortefeuilleSignalen uitgebreid
De koppeling tussen Faster Forward Elements en PortefeuilleSignalen van De Nationale Hypotheekbond is uitgebreid. In dit artikel leest u welke wijzigingen we hebben doorgevoerd.
Hoe Code R de On Route app voor Android ontwikkelde
Code R Studio ontwikkelden de On Route app voor Android. De app werd in maart 2020 opgeleverd. We interviewen ze over hun werkzaamheden.
CUMUS breidt aanbod uit met Elements
CUMUS heeft hun aanbod uitgebreid met Elements. Het bedrijf geeft adviseurs onafhankelijk advies over cloudsoftware en trainingen.