In januari startte Karin een eigen praktijk als Financieel Echtscheidingsadviseur. Haar dienstverlening richt zich vooral op de financiële kant van een scheiding. Daarmee is deze complementair aan die van een advocaat en mediator. Zo focust Karin zich bijvoorbeeld op financiële zaken als inkomen, eigen woning, levensverzekeringen en pensioen. Vervolgens vertaalt ze de (juridische) afspraken in cijfermatige overzichten en geeft ze beide partijen inzicht in hun financiële toekomst. Hiermee vergroot ze het draagvlak van de te maken afspraken. Na de scheiding regelt Karin de praktische uitvoering.

Eigen echtscheidingsadviesbureau

Bij haar vorige werkgever, een financieel advieskantoor, merkte ze dat veel mensen bij een scheiding vooral vragen hadden over de financiële kant van de scheiding.

“Onderwerpen als hypotheek, lijfrente en pensioen zijn lastige zaken. Daarnaast is er veel behoefte aan duidelijkheid over de inkomenspositie na de scheiding. Ik heb daarom de opleiding voor Register Financieel Echtscheidingsadviseur gevolgd en mij verder in deze materie gespecialiseerd. In januari 2018 ben ik gestart met mijn eigen praktijk als Financieel Echtscheidingsadviseur.”

Van uitdaging naar oplossing

Het kiezen van een CRM-oplossing bracht voor Karin ook uitdagingen met zich mee. “Het is voor mij belangrijk om binnen een klantdossier diverse diensten en producten op te voeren. Zo wil ik alle gespreksverslagen, documenten en taken niet alleen koppelen aan de relatie, maar óók aan mijn diensten. Daarnaast heb ik ook op productniveau contact met verzekeraars, banken en pensioenfondsen. Het is voor mij dus ook handig als ik alle producten kan opvoeren.”

Naast een CRM-oplossing was Karin op zoek naar een online portaal om met haar klanten documenten uit te wisselen.

Karin: “Ik was op zoek naar een beveiligde omgeving waar zowel ik als mijn klanten documenten kunnen uploaden. Zo hebben we beide altijd inzicht in het klantdossier en bijbehorende documenten. Daarnaast wissel ik privacygevoelige informatie uit met advocaten en mediators. Deze informatie wil ik niet via de mail uitwisselen, maar het liefst via een beveiligd portaal.” Ten slotte had Karin de wens haar administratie te beperken tot één softwareplatform. “Wanneer ik start met een nieuwe softwareoplossing voor mijn administratie, wil ik daar ook mijn boekhouding in kwijt kunnen.”

Met Elements beschik ik over software waarin ik op relatie-niveau documenten en e-mails op kan slaan. Daarnaast kunnen relaties in mijn Digimap veilig documenten uploaden en inzien. Zo werk ik in één systeem efficiënt samen met mijn klanten. Karin Oosterhuis

Echtscheidingsadviseur, Finance for Life

Schone start met Elements

Vanaf de oprichting van haar adviesbureau is Karin gestart met Elements.

“Elements biedt een oplossing voor mijn uitdagingen. Net als voor mijn relaties hou ik zelf ook graag het overzicht in mijn werkzaamheden en dossiers. Met Elements beschik ik over een overzichtelijk CRM-systeem waarmee dit mogelijk is. Daarnaast wissel ik via de Digimap veilig documenten uit met klanten, mediators en advocaten. Zo kan ik vanuit één systeem alle dossiers goed bewaken en werk ik efficiënt samen met mijn contactpersonen.”

Inrichting en helpdesk naar wens

Tot slot heeft Karin nog een paar complimenten voor de medewerkers van Faster Forward.

“Mijn ervaring met de medewerkers van Faster Forward is dat ze vooral erg behulpzaam zijn. Dat begint al bij de inrichting van het systeem waarbij zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met mijn wensen en specifieke werkzaamheden. Daarnaast zitten er een aantal kundige dames op de helpdesk die mij met veel geduld helpen”, aldus Karin.

Meer weten over Elements Mediation?

Lees meer succesverhalen