10 jaar geleden vond Erik Kolsteren het tijd voor een volgende stap. Vanuit een baan in loondienst besloot hij een eigen risicoadviesbureau te starten: Eker Advies. Hierbij richtte hij zich in eerste instantie op zowel particuliere en zakelijke klanten. Inmiddels ligt de focus van Eker Advies vooral op de zakelijke markt. Oftewel: risicomanagement voor bedrijven.

Analyseren en beheren van risico’s

Erik gaat in gesprek met organisaties om hun risico’s in kaart te brengen. Hierbij wordt gekeken naar de risico’s die een bedrijf loopt en hoe ze deze kunnen voorkomen. En dat uit zich niet in eenmalige adviezen. Met de missie ‘zorgen voor medewerkers en klanten’ gaan ze namelijk graag langdurige samenwerkingen aan met organisaties. Zo krijgen ze inzicht in de risico’s en bouwen ze een vertrouwensband op met hun klanten.

Bij Eker Advies zijn risico’s leidend, niet de verzekeringen. Ze dragen dan ook een risicoadvies aan, in plaats van een verzekeringsofferte. Wanneer een organisatie een risico financieel kan dragen, wordt er geen verzekering aangedragen. Zodra er wel een verzekering nodig is, wordt er uiteraard wel passend verzekeringsadvies gegeven.

Daarnaast is een langdurige relatie belangrijk, omdat een advies mogelijk beperkt houdbaar is. Wetten, producten en organisaties veranderen continu. En hiermee veranderen ook de adviezen.

Vooroplopen in automatisering

Erik loopt graag voorop wat betreft automatisering. “Alles wat geautomatiseerd kan worden, ben ik groot voorstander van”, aldus Erik.

Elements ‘bedenkt’ als het ware de handelingen voor de adviseur. Dat scheelt enorm veel tijd en bevordert de communicatie met onze klanten.

Erik Kolsteren

Eigenaar en financieel adviseur, Eker Advies

Dit uit zich dan ook in de workflows van Elements, vertelt hij. “De grootste tijdwinst die we boeken, komt door het minimaliseren van handmatige handelingen. Elements ‘bedenkt’ als het ware de handelingen voor de adviseur. Hierdoor hoeven we niet meer handmatig taken en e-mails aan te maken. Dat scheelt enorm veel tijd en bevordert de communicatie met onze klanten.”

Daarnaast is Erik ook te spreken over zijn overstap naar Elements. “Waar we in ons vorige softwaresysteem nog handmatig e-mails aan een klant moesten koppelen… knippen-en-plakken dus… hoeft dat nu niet meer. De e-mailmodule in Elements koppelt deze e-mails automatisch en dat is natuurlijk een fijne functionaliteit.”

Eker Advies in het kort

Visie

Zorgen voor medewerkers en klanten

Klant

Gebruiker van Elements
sinds 2018

Beoordeling

Erik beoordeelt Elements met een 9

Procesoptimalisatie dankzij koppelingen

Naast een centrale oplossing, maakt Eker Advies gebruik van branche-oplossingen. Koppelingen met deze pakketten waren dus een vereiste voor hun nieuwe CRM-systeem. “Elements is eigenlijk een zeer uitgebreid CRM-systeem dat meer lijkt op een ERP-systeem. Zo bevat het naast de vele functionaliteiten ook handige koppelingen met andere oplossingen”, aldus Erik.

“De koppeling met HDN zorgt er bijvoorbeeld voor dat de volledige documentenstroom gecentreerd is in Elements. En dat volledig automatisch. Hiermee besparen we veel tijd. Daarnaast is Risk perfect geïntegreerd in Elements. Zo kunnen we offertes geautomatiseerd opstellen en opslaan zonder handmatig een polis aan te maken. Ook dit scheelt menselijke handelingen en bespaart tijd. Ten slotte willen we binnenkort ook onze telefonie koppelen aan Elements.”

Al met al is Erik zeer tevreden en beoordeelt hij Elements met een 9.

Lees meer succesverhalen

Alles onder één dak bij Van Heck Advies

Van Heck Advies adviseert klanten over alle financiële zaken waar ze mee te maken krijgen. Of het nu om een verzekering, hypotheek, pensioen, lening of spaargeld gaat. En met Elements beheren ze al deze adviezen vanuit één systeem.

Lees meer