Hypotheekadviseur Nederland werkt ruim zes jaar met Faster Forward Elements. Jaco Dijkshoorn gebruikt de totaaloplossing van Faster Forward dagelijks. In dit interview deelt hij zijn ervaringen.
Ondersteuning van de workflow
Jaco is erg te spreken over het workflowsysteem van Elements.
“Elements vormt de optimale ondersteuning van je gehele werkproces. Er is controle op de openstaande acties en de gebruiker wordt als het ware bij de hand genomen tijdens het doorlopen van alle processtappen.”
Elke stap van de processen van de Hypotheekadviseur zitten in Elements verwerkt: van de aanvraag en het verzamelen van de benodigde stukken tot aan de ondersteunende communicatie met de klant en de afhandeling van het dossier. Elements zet standaard e-mails klaar, maakt taken aan en voert controles uit.
“En de software maakt het mogelijk om onze klanten een SMS te sturen op het moment dat hun krediet uitbetaald is. Daar worden ze erg blij van.”
In de toekomst wil Dijkshoorn vooral de kredieten workflow nog optimaliseren. “Zoals de workflow nu ingezet wordt in het hypotheekproces, moet in de toekomst dit ook voor de kredieten worden ingericht. Daar is absoluut nog een efficiencyslag te maken.”
Dossieropbouw en klantcontact
Veruit de meeste tijd gaat bij Hypotheekadviseur Nederland zitten in klant- en productbeheer. Alle collega’s werken in Elements en dan met name in de dossiers.
“Dossiervorming opbouwen, communiceren met de klant, bijbehorende registraties aanmaken en stukken verzamelen zijn de meest voorkomende zaken waar Faster Forward Elements voor wordt ingezet”, aldus Jaco.
“Het workflow-systeem in Elements vormt de optimale ondersteuning van je gehele werkproces. Er is controle op de openstaande acties en de gebruiker wordt als het ware bij de hand genomen tijdens het doorlopen van alle processtappen.”
Visie
Onafhankelijk financieel advies op het gebied van hypotheken en verzekeringen waarbij de klant centraal staat
28 vestigingen
Elements sinds 2010
106 gebruikers
Afdelingen
Meerdere afdelingen bij Hypotheekadviseur Nederland werken met Elements. De afdeling Finance, bijvoorbeeld, gebruikt het om dossiers in te zien. En niet alleen de klantdossiers staan in Elements. Ook die van het personeel, leveranciers en deelnemers zijn hierin opgenomen.
E-mail gekoppeld aan klantdossiers
Eerder dit jaar voerden we een update door van de user interface en een aantal functionaliteiten van de e-mailmodule.
Jaco: “Sowieso is de overgang van Outlook naar Elements voor wat betreft de e-mail een vooruitgang. Neem alleen al die rij met mappen die ik vroeger in Outlook had. Nu staan de e-mails onder het juiste klantdossier. Dat is ideaal. Wanneer we op zoek zijn naar een bepaalde e-mailwisseling kunnen we die zo vinden. Dat spaart veel tijd uit.”
Lees meer klantervaringen
Gewoon, goed, geregeld bij Van Eijk & Partners
We interviewen Theo van Eijk, directeur bij Van Eijk & Partners. Van Eijk & Partners is een financieel adviesbureau en RegioBank-kantoor in Waddinxveen. Onder het motto ‘Gewoon, goed, geregeld’ ontzorgen ze consumenten en MKB-bedrijven met advies over hypotheken, verzekeringen en bankzaken.
Korte lijnen en proactief klantbeheer bij ABI adviesgroep
Korte lijnen en persoonlijk contact, dat is wat ABI adviesgroep doet om hun klanten volledig te ontzorgen. We praten bij met Bert van der Kuijl, eigenaar van ABI adviesgroep. 29 jaar geleden startte hij op zijn zolderkamer een eigen adviesbureau.
Persoonlijk contact gecombineerd met online tools bij Paul Klomberg Assurantiën
Paul Klomberg Assurantiën heeft een duidelijke missie: de klant ontzorgen met persoonlijk contact en online gemak. Dit doen ze met Elements als CRM.