We interviewen Marco Spijker, financieel adviseur bij de Bruijn Adviesgroep in Woerden. De Bruijn Adviesgroep (Meije Assurantiën) bestaat sinds 1996 en functioneert als een allround advieskantoor. Hier ontzorgt een jong en dynamisch team de klant met deskundig en eerlijk advies.

Van stagiair tot eigenaar

Marco begon in het jaar 2000 als stagiair bij het assurantiekantoor van zijn schoonvader: Meije Assurantiën. Als student begon hij met het inboeken van administraties en het maken van offertes. In het vierde jaar van zijn studie combineerde hij zijn afstudeerstage bij De Goudse Verzekeringen met zijn werk bij het assurantiekantoor. Toen hij afstudeerde, ging hij gelijk aan de slag op de verzekeringsafdeling van Meije Assurantiën.

In 2013 volgt er een nieuwe stap. Marco neemt samen met zijn compagnon Ronald de Bondt het bedrijf over. De Bruijn Adviesgroep wordt een allround advieskantoor waar persoonlijke adviseurs meedenken met de klant. Naast verzekeringen en hypotheken, kunnen particulieren en zakelijke klanten hier ook terecht voor administratieve en bancaire zaken.

“Elements is het eerste wat we opstarten in de ochtend, het laatste wat we ’s avonds afsluiten.”

Marco Spijker

Mede-eigenaar, De Bruijn Adviesgroep

Financieel centrum voor iedereen

Het kantoor van De Bruijn Adviesgroep is een laagdrempelig financieel centrum in Woerden. Iedereen kan op zijn eigen manier contact opnemen: online, fysiek of via de telefoon. Het deskundige advieskantoor zet een stapje extra voor de klant, waardoor klanten vaak voor lange tijd klant blijven.

Marco: “Het grootste gedeelte van onze portefeuille woont in de regio Woerden, maar ik help nog steeds mensen die zijn verhuisd. We hebben klanten die momenteel in Zeeland en Groningen wonen en die gewoon graag door ons geadviseerd willen worden. Die adviseren we dan telefonisch.”

team Willemsen & Wij

Een adviesgesprek bij De Bruijn Adviesgroep

Breed advies met specialisaties

Het advieskantoor is in april 2021 doorgegroeid tot 11 medewerkers. Omdat het kantoor breed adviseert, heeft iedere medewerker zijn of haar eigen specialisme. Waar Marco gespecialiseerd is in zakelijk verzekeren, adviseert een andere adviseur over hypotheken en financieringen. Ook bij de binnendienst zijn er verschillende specialisten in arbeidsongeschiktheid, leven, zakelijke en particuliere schadeverzekeringen.

Marco: “Iedere medewerker heeft een eigen tak van sport en doet wat hij of zij leuk vindt. Zo heeft ieder vakgebied een eigen expert. Wanneer een klant een specifieke vraag heeft, koppelen we deze eenvoudig aan de bijbehorende collega.”

Bedrijfsgrootte

11 medewerkers

Visie

Laagdrempelig, financieel advies voor iedereen

Zoeken naar een ander softwaresysteem

Het voorgaande administratiesysteem voldeed niet meer aan de wensen. Het advieskantoor werkte al jaren met dit pakket, maar merkte weinig van de doorontwikkelingen. Daarnaast kon je alleen een hypotheek invoeren, maar was er geen automatisering.

Marco: “De leverancier ontwikkelde weinig nieuwe functies, waardoor de software erg bewerkelijk en niet gebruiksvriendelijk was. Bovendien moesten we de hypotheekproductie bijhouden in Excel en de documenten stonden in Windows Verkenner. Omdat we ons hypotheekadvies juist een boost wilden geven, zijn we andere softwarepakketten gaan vergelijken.”

Combinatie van hypotheken én verzekeren

Marco heeft zeer zorgvuldig onderzoek gedaan naar een nieuw softwaresysteem. Nadat hij meerder pakketten heeft vergeleken, komt hij in contact met Dimitri Duine van Faster Forward. Na een live demonstratie en een gesprek, belt Marco met een aantal andere advieskantoren die ook met Elements werken.

Marco: “We zagen dat twee andere pakketten ook goede verzekeringssoftware leverden, maar die boden nog weinig oplossingen voor hypotheekadviseurs. Elements combineert juist verzekeringen én hypotheken. Maar ik wilde ook graag weten wat andere adviseurs van Elements vonden. Toen die ook enthousiast waren, hebben we voor Elements kozen.”

Klanthistorie raakt niet verloren

Om ervoor te zorgen dat jarenlange gegevens niet verloren gaan, wordt er een dataconversie naar Elements in gang gezet. Na een nauwkeurig traject met meerdere testfases waren Marco en zijn collega’s tevreden met hoe de gegevens werden overgezet.

Marco: “Toen alle historie van de klant – zoals een document uit 2012 – in Elements stond, waren we erg blij. De communicatie en documentatie die we in al die jaren hebben opgebouwd, zijn netjes overgezet. Dat is waardevolle informatie die je natuurlijk niet kwijt wilt raken.”

Het advieskantoor in Woerden

Vooruitdenken

Tot slot vragen we Marco naar zijn verwachting voor de financiële branche. Hoe gaat financieel advies zich de komende 10 jaar ontwikkelen?

Marco: “Ik verwacht een verdere verschraling van tussenpersonen. Online partijen gaan een steeds groter gedeelte van de markt beheren. Maar: ondanks dat er supermarkten zijn die vlees verkopen, blijft er altijd een keurslager nodig. Zo blijft er voor een deskundig advies ook altijd een financieel adviseur nodig.

De adviseur heeft kennis van de klant en van de producten. Dat gaat denk ik niet snel veranderen, want er zijn nog steeds mensen die volledig ontzorgd willen worden. Het kan wel zijn dat we in de toekomst alleen nog adviseren, en dat de bemiddelingen via een partij als Lemonade verloopt.”

Voordelen volgens Marco

Voor Marco heeft het werken met Elements duidelijke voordelen:

Verbetering van hypotheekadministratie

Documenten en communicatie worden in één dossier vastgelegd. Dankzij workflows gaat het werk efficiënter wat resulteert in het besparen van tijd.

Alles in één klantdossier

 Alle producten van de klant staan in één dossier: hypotheken, verzekeringen, abonnementen en overige diensten

Gebruiksvriendelijker

In Elements gaat navigeren sneller waardoor je minder lang hoeft te zoeken naar de juiste informatie.

Stukken uploaden via Digimap

Klanten uploaden hun documenten in de Digimap. Hierdoor staan de documenten direct in Elements en worden ze via HDN naar de maatschappij verstuurd. Zo besparen we tijd en behouden we het overzicht.

E-mail geïntegreerd

Binnenkomende mails worden automatisch gekoppeld aan klantdossier. Waar dit vroeger nog met een los e-mailprogramma werd bijgehouden, zien we nu alle e-mail direct in het juiste klantendossier.

Prolongaties worden veel sneller verwerkt

Dankzij Elements is het kantoor nu instaat om alle prolongaties in één ochtend te verwerken. Hiermee besparen ze een hoop tijd waar dit vooraf twee dagen duurde.

Volledig digitaal

Elements is perfect te combineren met thuiswerken. Geen servers of een intern netwerk, alleen een internetverbinding heb je nodig om overal in te loggen. Zo hebben we direct alle gegevens bij de hand en blijven we efficiënt samenwerken met collega’s.

Koppelingen Adviesbox en My TP

Dankzij koppelingen met vergelijkingsprogramma’s worden  klantgegevens automatisch verstuurd van Elements naar de vergelijkingssoftware.

“Het workflow-systeem in Elements vormt de optimale ondersteuning van je gehele werkproces. Er is controle op de openstaande acties en de gebruiker wordt als het ware bij de hand genomen tijdens het doorlopen van alle processtappen.”

Jaco Dijkshoorn
Financieel Fit

 ‘’Gegevens hoeven niet dubbel ingevoerd te worden en ze zijn altijd actueel. Op die manier beschikken we altijd over de juiste informatie waardoor we het serviceniveau richting de consument naar een hoger niveau kunnen tillen.’’

CMIS Franchise

“Elements bleek niet alleen het meest flexibele van alle pakketten te zijn, maar had als grootste voordeel dat het te koppelen was met ons financieel administratiesysteem. En dat was natuurlijk erg gunstig.’’

Iwan Koch
Hypotheek Visie

“Naar mijn idee is Elements hét platform voor de financiële dienstverlening. Het allerbelangrijkste voor mij is mijn relatie met mijn klant en daar wil ik mij volledig op kunnen concentreren. Met Elements is dat mogelijk.’’

Richard Touker
ToekomstNU