Vertrouwde en veelzijdige service bij DBA advies

  2 vestigingen    18 medewerkers

We interviewen Sharon Regeer. Sinds 2017 werkt ze als adviseur hypotheken en verzekeringen bij DBA advies. Ze zijn gevestigd in Barneveld en Lunteren en adviseren o.a. over hypotheken en verzekeringen. Daarnaast helpen ze als Regiobank kantoren hun klanten ook met bankzaken.

Na het VWO wist Sharon nog niet wat ze wilde gaan doen. Ze was wel geïnteresseerd in financieel advies, dus koos ze voor Financial Service Management in Zwolle. Toen ze in het derde studiejaar ging stagelopen bij DBA advies, beviel dit erg goed. Ze deed onderzoek en werkte mee op verschillende afdelingen. Tijdens haar afstuderen bleef ze werken bij DBA en aan het einde van haar studie werd haar een baan aangeboden. Ze begon bij de particuliere verzekeringen en als ondersteuner van hypotheekbemiddeling, maar groeide snel door naar hypotheekadviseur.

“We vervullen de behoefte van de klant”

Geen nummertje

DBA advies is een vertrouwd advieskantoor in het westen van Gelderland. Ruim 80 jaar geleden begon het kantoor als ‘De Boer Assurantiën’. Inmiddels is DBA gegroeid tot 18 medewerkers en adviseren ze over vrijwel alle financiële producten.

Bij DBA staat klant- en servicegerichtheid voorop. Klanten zijn zeker geen ‘nummertje’. Medewerkers leveren persoonlijke service en kennen de financiële situatie van de klant door en door. Dit is dan ook net dat stukje extra toegevoegde waarde die ze bieden ten opzichte van grote partijen. Doordat DBA een brede dienstverlening heeft, inclusief RegioBank, hoeven klanten niet steeds op zoek naar een ander advieskantoor.

Sharon: “Als klanten al een volledig verzekeringspakket bij ons hebben, komen ze sneller terug voor een hypotheek. Daarnaast helpen we ook met bankzaken, de belastingaangifte, zakelijke verzekeringen of een bedrijfshypotheek. Zo vervullen we de behoeften van de klant.”

“Elements biedt veel gemak, waardoor we tijd besparen.”

Sharon Regeer

Adviseur hypotheken en verzekeringen, DBA advies

dba-advies

Warme klantrelatie

Om de klantrelatie warm te houden, heeft DBA eens in de 2 jaar contact met de klant. Hiermee houden ze in de gaten of de persoonlijke situatie van de klant is gewijzigd. Daarnaast sturen ze een bloemetje zodra de hypotheek is afgewikkeld en krijgen klanten een cadeaubon als ze een nieuwe klant doorverwijzen voor hypotheekadvies.

Sharon: “Doordat we klanten als ‘totaalklanten’ zien, kunnen we regelmatig leuke acties houden. Voor starters op de woningmarkt hebben we momenteel een actie, waarbij we onder andere eenmalig kosteloos de belastingaangifte verzorgen. Doordat we toch alle documenten al hebben ontvangen, kunnen we dit makkelijker regelen. Dat is fijn voor onze klanten.”

Financieel specialisten van Poundwise

Het kantoor van DBA in Barneveld

Overzichtelijk samenwerken

Voordat DBA in contact kwam met Faster Forward, werden dossiers nog aangemaakt in Windows verkenner en e-mails verstuurd vanuit Outlook. Maar toen de hypotheekafdeling doorgroeide van twee naar vier medewerkers was er behoefte aan een systeem om overzichtelijk samen te werken. Daarom gingen ze op zoek naar een softwaresysteem met workflows en takenlijsten.

Sharon: “Tijdens onze zoektocht heb ik een aantal andere financieel adviseurs gesproken. We hoorden veel positieve verhalen over Elements en kwamen er achter dat het een compleet systeem is. We hebben nog een paar andere systemen bekeken, maar redelijk snel voor Elements gekozen.”

Structuur en gemak

Na een training van Faster Forward startte DBA in april 2022 met Elements. Iedere werkdag merkt Sharon de structuur en het gemak van het systeem. Zo zorgen de workflows dat iedere hypotheek volgens een vast werkproces loopt. En dankzij de takenlijsten hoeven Sharon en haar collega’s niet in de gaten te houden of ze actie moeten ondernemen op een dossier.

Sharon: “Bij het sturen van de stukken naar de notaris dacht ik vroeger wel eens ‘doe ik morgen wel’. Nu verstuur ik deze e-mail in twee klikken en worden de bijbehorende stukken automatisch toegevoegd. Hierdoor kan ik gelijk verder. Daarnaast krijg ik een taak zodra een renteaanbod binnen is. Dat hoef ik dus niet zelf te checken, en dat is makkelijk.”

Minder tijd kwijt

Om tijd te besparen, is Elements gekoppeld met het adviespakket en PortefeuilleSignalen van De Nationale Hypotheekbond.

Sharon: “We sturen de klantgegevens vanuit Elements naar het adviespakket, en het advies weer terug naar Elements. Hierdoor hoeven we gegevens niet dubbel in te voeren. Daarnaast staan de hypotheken automatisch in PortefeuilleSignalen, zodat we onder andere een signaal krijgen zodra de rentevastperiode afloopt.”

Om overzicht te creëren, zorgt Elements ervoor dat alle e-mails worden opgeslagen in het bijbehorende klantdossier. In dit dossier zie je ook de actuele status van de aanvraag.

Sharon: “We zien direct de status van een dossier, dus daar hoeven we niet over na te denken. Bovendien besparen we tijd doordat e-mails automatisch in het juiste klantdossier staan.”

Voordelen

Elements heeft volgens Sharon en haar collega’s de volgende voordelen.

Tijd besparen
Makkelijk werken
Geen gegevens dubbel invoeren

Vooruitdenken

Tot slot vragen we Sharon naar haar visie binnen haar vakgebied. Hoe denkt zij dat financieel advies zich de komende 10 jaar gaat ontwikkelen?

Sharon: “Als de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft, wordt het samenstellen van een hypotheek minder complex. Maar we merken dat veel mensen onzeker zijn omdat ze er zelf geen verstand van hebben. Bovendien kun je met een robot geen gesprek voeren, terwijl mensen dat wel willen. Wij blijven de meeste afspraken op kantoor houden. Dat vinden wij en onze klanten het prettigst. Daarom denk ik ook dat de financieel adviseur de komende 10 jaar bestaansrecht blijft hebben.”

Poundwise kantoor

Meer tijd over houden?

Je werkdag is makkelijker en je houdt meer tijd over. Elements neemt herhalende werkzaamheden van je over, zodat jij je kunt focussen op advies. Zo overtref je verwachtingen en bouw je langdurige klantrelaties.

Zien wat het voor jou oplevert?
Tijdens een live demonstratie laten Dimitri en Erwin alle features van onze software zien.

1000+ advieskantoren beoordelen ons gemiddeld met een 8,6.

Meer interviews met onze klanten

Marc van Poundwise

Elements is ideaal om efficiënt samen te werken en een langdurige klantrelatie op te bouwen.

Marc van der Vuurst
Eigenaar Poundwise Financial Coaching

Lees Marc’s verhaal »

Marco van KOK Advies

We besparen enorm veel tijd doordat handmatig werk wordt uitgevoerd door slimme software.

Marco Kok
Eigenaar KOK Advies

Lees Marco’s verhaal »

Patrick van Baar Advies

Eén online systeem in plaats van drie verschillende systemen werkt veel makkelijker.

Patrick Brands
Eigenaar Baar Advies

Lees Patrick’s verhaal »