CMIS Franchise

De samenwerking tussen Faster Forward en CMIS Franchise gaat ver terug in de tijd. In 2007 was De Hypotheekshop, één van de labels van CMIS Franchise, namelijk één van de eerste gebruikers van het CRM systeem van Faster Forward. Tijdens de implementatie van het systeem in 2007 werd er continu samengewerkt aan een maatwerkoplossing. Er was dan ook sprake van een intensieve beginperiode. Ondertussen zijn we 12 jaar verder en is de samenwerking nog steeds in volle gang. Daarom praten we bij met Joep Peerdeman, Manager Operations bij CMIS Franchise.

Samenwerken met franchisenemer en consument

Het gebruik van de software van Faster Forward bij CMIS Franchise is tweeledig. Enerzijds worden franchisenemers beheerd door de medewerkers van CMIS Franchise. Anderzijds gebruiken franchisenemers van onder andere De Hypotheekshop het systeem om samen te werken met hún klanten.

Joep: “Niet alleen voor het bedienen van de klanten van onze franchisenemers is een CRM systeem essentieel, maar ook voor het acquireren en beheren van onze franchisenemers zelf is een goed CRM systeem noodzakelijk. Gelukkig helpt Faster Forward ons hierin door gecentreerd alle informatie over contracten, aanstellingen en alle communicatie inzichtelijk te maken.”

Consument bedienen via meerdere tools

De adviseur van vandaag herkent zich vast in het feit dat niet iedere consument anders is, maar wel anders bediend wil worden. De millennial zal misschien het liefst alles via een app regelen en veel zelfwerkzaamheid willen inbrengen, terwijl een andere doelgroep alle stukken nog fysiek of via e-mails aanlevert. Doordat de software een cloud oplossing is kunnen beide doelgroepen, maar ook alles er tussenin, goed bediend worden.

Dankzij de software van Faster Forward zijn alle contracten, aanstellingen en communicatiestromen op een centrale plek inzichtelijk

Joep Peerdeman

Manager Operations CMIS Franchise, CMIS Group

 Al jaren gebruiken de adviseurs van CMIS Franchise een online klantportaal om dossierstukken te uploaden. Afgelopen zomer hebben we met behulp van Faster Forward en Ockto de processen zo ingericht dat klanten van onze winkels ook via een app hun gegevens bij de adviseur kunnen aanleveren. Consumenten loggen in met DigiD en leveren zo brondata razendsnel aan. Deze data verschijnt in het systeem en zorgt zo voor een compleet klantbeeld”, aldus Joep Peerdeman.

“Daarnaast werken we ook samen met Faster Forward aan data optimalisatie van onze systemen. Hierdoor zijn onze marketing automation oplossingen op een goede manier geïntegreerd. Die betrokkenheid en daadkracht is wat je zoekt in een leverancier en hoe je graag samen wilt werken. Dat doen we gelukkig al jaren naar tevredenheid.”

Visie

Ongekleurd advies en een duidelijk antwoord op elke financiële vraag

Locaties

160 franchisenemers

Klant

Gebruiker van de software


sinds 2007

Toekomst van franchiseorganisaties

Binnen het thema ‘een kwestie van vooruitdenken’ vragen we Joep Peerdeman naar zijn visie op de toekomst van financieel advies en franchiseorganisaties.

“Ondernemers in de branche worstelen allemaal met vragen. Vragen op het gebied van compliance en het voldoen aan wet- en regelgeving. Vragen over het benutten van commerciële kansen in deze uitdagende marktomstandigheden en over het activeren van bestaande klanten. Vragen over de laatste ontwikkelingen op het gebied van software en fintech. Ze beseffen zich dat er iets moet gebeuren om niet achterop te raken.

Aan de andere kant zijn deze vraagstukken, naast je rol als adviseur, wel een grote uitdaging. Thema’s als inventariseren en accepteren op basis van brondata, gerobotiseerd hypotheekadvies en marketing automation gaan steeds meer spelen in de markt. Dit heeft een enorme impact op de rol van de adviseur en zijn onderneming. En daarom ben ik er van overtuigd dat er absoluut behoefte is en blijft aan een franchiseorganisatie die deze thema’s omarmt en verder gaat dan alleen leadgeneratie. Zo kunnen we samen ondernemen en de juiste stappen zetten!”