Boudesteyn

Aan de rand van het Zwarte Water en het Zwarte Meer ligt de plaats Genemuiden. Hier is het hoofdkantoor van Boudesteyn gevestigd. Boudesteyn is een gerenommeerd financieel adviesbureau dat landelijk opereert vanuit deze plaats in Overijssel. De organisatie maakt momenteel ruim 5 jaar gebruik van de software van Faster Forward. Wij zijn benieuwd naar de ervaringen en daarom gaan we in gesprek met Ingeborg Boudesteyn, verzekeringsadviseur bij Boudesteyn.

Eén pakket

Er is eigenlijk geen onderscheid te maken welk onderdeel van de software het meest wordt gebruikt bij Boudesteyn. “Voor het proces van A tot Z“, vertelt Ingeborg. “Met soms als uitzondering een uitstap in de adviesfase. In die fase wordt Adviesbox of het extranet van een maatschappij geraadpleegd. Buiten deze uitstap werkt iedereen heel de dag in het systeem.” Op het juiste moment creëert de workflow een seintje wanneer een hypotheek gaat passeren, daaruit wordt vervolgens een taak gemaakt: controleer of de verzekeringen aangepast of aangeboden moeten worden.

Alles wat geautomatiseerd kan worden, willen we automatiseren. Dus als er in de toekomst nog koppelingen met maatschappijen ontwikkeld worden, worden we daar wel blij van.” vertelt Ingeborg wanneer ik vraag naar eventuele toekomstplannen. “Dan worden ook de laatste, nu nog menselijke acties, geoptimaliseerd en geautomatiseerd.

Met evenveel collega’s meer klanten bedienen

De efficiencyslag die we hebben gemaakt is enorm. Vanaf dag 1 gebruiken we de workflows en hebben we het werk zoveel mogelijk geautomatiseerd.” Ingeborg illustreert dit met een praktijksituatie: ”In het laatste jaar hebben we 2 nieuwe adviseurs aangenomen en 1500 nieuwe klanten aangesloten, maar de binnendienst is qua bezetting gelijk gebleven. De bulk kunnen we nu super goed aan doordat er een krachtige workflow draait. Dat was anders nooit mogelijk geweest!

Men besteedt minder tijd aan het opzoeken van informatie en daardoor blijft er tijd over om een praatje met de klant te maken. “Vragen aan onze klanten of ze een goede vakantie hebben gehad en of ze tevreden zijn hoe de schade vorige maand afgehandeld is, kortom: laten blijken dat je weet wat er gaande is en interesse tonen.” vertelt Ingeborg enthousiast.

In het systeem hebben we per klant één centraal dossier. Zo is alles digitaal inzichtelijk. We hoeven dus niet meer voor informatie over onze klant in verschillende systemen te zoeken.

Ingeborg Boudesteyn

Verzekeringsadviseur, Boudesteyn

Boudesteyn wil niet meer zonder de software van Faster Forward!

In de beginperiode bevond Faster Forward zich in een rumoerige periode,  terwijl Boudesteyn kon niet direct wennen aan de nieuwe werkwijze. En eerlijkheid gebied te zeggen dat het systeem sinds die periode flink gegroeid is!

Kijk hoe we alles hebben geautomatiseerd en hoe we met evenveel mensen meer werk verzetten. In de beginperiode hebben we flink getwijfeld, maar nu we erop terugkijken is kiezen voor de software van Faster Forwards het beste wat we ooit gedaan hebben, dat realiseren we ons nu wel…

team van boudesteyn

Visie

Kwalitatief hoogstaand advies met persoonlijke benadering

In bedrijf

Opgericht in 2000
door Marcel Boudesteyn

Klant

Gebruiker van de software
sinds 2012

Medewerkers

4 vestigingen met ruim 25 hypotheek- en verzekeringsspecialisten

Samen doorgroeien

Ook over de samenwerking wil Ingeborg wel wat kwijt. “We merken gewoon dat Faster Forward de laatste jaren erg gegroeid is, het loopt een stuk strakker dan in de beginperiode. Er heeft wat dat betreft wel een inhaalslag plaatsgevonden. Misschien valt dat ook extra op omdat we zelf een vergelijkbare groei hebben doorgemaakt. We zijn in ieder geval erg tevreden hoe het nu loopt.

Per klant één dossier

“Vroeger, vóór de overstap, gebruikten we HBS (Hypotheek Beheer Systeem, red.) en CCS.”, vertelt Ingeborg. “Het grootste verschil met die systemen, is dat we in de software van Faster Forward, per klant één centraal dossier hebben. In dit klantdossier is alles digitaal inzichtelijk. We hoeven dus niet meer voor informatie over onze klant in verschillende systemen te zoeken.

Klantwaarde is leading

Op mijn vraag of ik nog iets vergeten ben, antwoordt Ingeborg: “Ja, ik denk dat mijn (concu)collega’s zich bewust moeten zijn van de toegevoegde waarde die zij kunnen bieden. Niet denken vanuit 1 verzekering, maar administreren wie deze klant is en wat hij doet, zodat je een kans in de toekomst niet laat liggen. En doe jij het niet, dan doet een andere adviseur dat wel!”