Workflow software

Meer inzicht en minder fouten met de workflows van Elements

Verlaag de werkdruk en verhoog de omzet met workflows

  • Tijdwinst dankzij procesbewaking
  • Omzetgroei door gecontroleerd relatiebeheer
  • Gestructureerde aandacht voor klanten
  • Geen zorgen over de laatste wet- en regelgeving

Workflow-management

Van een aanzienlijk kleinere kans op fouten tot flinke tijdsbesparingen: slim workflow-management kent tal van voordelen. Workflows laten bedrijfsprocessen geautomatiseerd en volgens gestructureerde patronen verlopen. Daardoor is er sprake van een kleinere administratieve workload en houden medewerkers meer tijd over voor het adviseren van klanten. De workflow-engine binnen Elements biedt de mogelijkheid om alle workflows volledig op elkaar en op de organisatie af te stemmen. Overigens zijn de workflows binnen Elements standaard afgestemd op de werkzaamheden en processen van de hypotheek– en verzekeringsadviseur; in de praktijk zijn er daardoor vaak maar weinig aanpassingen nodig. Desgewenst ontwikkelt Faster Forward ook workflows die volledig zijn afgestemd op specifieke bedrijfsprocessen.

Workflow-management

De 4 grootste voordelen van werken met workflow software

N

Tijdwinst door procesbewaking

Het verwerken van schades of het geven van hypotheekadvies: vaak gaat het om complexe processen met veel stappen. Elements vertaalt deze stappen naar heldere activiteiten en taken en automatiseert deze voor elke klant en binnen elk dossier. Dat scheelt tijd én zorgt voor een uniforme werkwijze.
N

Omzetgroei door gecontroleerd relatiebeheer

De workflow software ondersteunt de adviseur bij het beheren van klantcontacten en het goed onderhouden van relaties. Standaard na één jaar contact opnemen met elke nieuwe klant, om te informeren naar eventuele wijzigingen in de situatie en zo de relatie te onderhouden? De adviseur ontvangt na een jaar automatisch een melding, inclusief contactgegevens en de exacte reden om deze klant te contacteren.

N

Gestructureerde aandacht voor klanten

In het kader van de Wet financieel toezicht (Wft) hebben financieel adviseurs een zorgplicht richting klanten. Elements genereert automatisch e-mails voor klanten (inclusief bijlages) en stelt de adviseur zo in staat om snel en efficiënt aan zijn zorgplicht te voldoen én een solide klantrelatie op te bouwen.
N

Altijd voldoen aan de laatste wet- en regelgeving

De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) zien streng toe op de naleving van de wet- en regelgeving. Met de workflow software van Elements doorloopt de hypotheek- of verzekeringsadviseur altijd alle benodigde stappen; per ongeluk een stap overslaan is simpelweg onmogelijk. Alle communicatie met maatschappijen en klanten is hierdoor te allen tijde geborgd. Bij een eventuele controle door de AFM is alle informatie eenvoudig op te roepen via het klantdossier.

“De grootste tijdwinst die we boeken, komt door het minimaliseren van handmatige handelingen. De workflows ‘bedenken’ als het ware de handelingen voor de adviseur. Hierdoor hoeven we niet meer handmatig taken en e-mails aan te maken.”

Erik Kolsteren
Eigenaar Eker Advies

“De workflows draaien op de achtergrond verschillende timers. Op het juiste moment wordt er voor de juiste medewerker een taak gegenereerd. Hierdoor houden we overzicht en wordt men op tijd geïnformeerd: wanneer er actie ondernomen moet worden.’’

Stefanie Becker
Ooms Makelaars en Financieel Adviseurs

“We wilden meer automatiseren en daarmee zowel onze efficiency als klanttevredenheid te verbeteren. Zo herinneren de workflows van Elements nu bijvoorbeeld onze medewerkers om de klant op tijd te benaderen.”

– Sander van der Vis
All4Finance

“De workflows in Elements ondersteunen onze dagelijkse werkzaamheden perfect. Het systeem verhoogt hiermee de efficiëntie op de werkvloer, en dat bespaart een hoop tijd.”

Katinka de Graaf
Hyppe Hypotheken en Verzekeringen

Eén systeem voor uw organisatie

Workflows als onzichtbare medewerker

Workflows + CRM

Op basis van de klantdata in het CRM laten de workflows uw bedrijfsprocessen geautomatiseerd en volgens een gestructureerde werkwijze verlopen. Hierdoor is de klant altijd op de hoogte en vermindert u uw handmatige handelingen.


  • Inzicht in klantstatus
  • Communicatie vastgelegd
  • E-mails klaarzetten
  • Acties geregistreerd

Z

Workflows + Taken

Workflows zorgen voor de bewaking van uw processen door het automatisch aanmaken van taken. Zo wordt de juiste medewerker op het juiste moment herinnerd aan een afspraak, aflopend renteaanbod of niet-ontvangen polis.


  • Herinneringen ingesteld
  • Automatische controletaken
  • Afspraken aangemaakt
  • Meldingen van uploads

w

Workflows + Communicatie

De workflow haalt teksten op die u vooraf heeft ingesteld. Deze gestandaardiseerde teksten en e-mail-templates zorgen organisatie-breed voor een uniforme, professionele uitstraling. Daarnaast zorgen ze voor een enorme tijdwinst.    


  • E-mails in huisstijl
  • Brieven in huisstijl
  • SMS’en versturen
  • Offertes opstellen

Workflows + Producten

Dankzij de ingerichte workflows wordt de lijst met aan te leveren documenten automatisch aangemaakt en geüpdatet. Daarnaast weet iedereen precies in welke fase een product zich bevindt. Zo neemt u eenvoudig het werk van een collega over.


  • Stukkenlijst up-to-date
  • Actuele productstatus
  • Uniforme werkwijze
  • Minder handmatig werk

Volledige integratie van functionaliteiten

Elements is natuurlijk veel meer dan alleen workflows. Elements beschikt namelijk over vele andere elementen, waarvan het klantdossier (CRM) het hart vormt. Zo beschikt u over alle klantgegevens, vanuit één integraal platform.

CRM

✔ Nooit meer handmatig gegevens overnemen
✔ Alle gegevens verzameld in één klantdossier

Urenregistratie

✔ Efficiënter werken en plannen
✔ Uren eenvoudig koppelen aan facturatie

Productmanagement

✔ Automatische verwerking van HDN, ADN, Aplaza en Risk berichten
✔ Wegboeken van prolongaties en mutaties

Documentmanagement

✔ Geen stapels met papierwerk meer
✔ Digitaal documenten uitwisselen met klanten

Communicatie

✔ Alle communicatie samengebracht in één dossier
✔ Persoonlijke en gezamenlijke e-mailmappen

Agenda en taken

✔ Eenvoudig afspraken inplannen voor u en uw collega’s
✔ Taken van uw bedrijf inzien, verzetten en overnemen

Digimap

✔ Veilig klantportaal in eigen huisstijl
✔ Klant heeft actueel inzicht in zijn gegevens

Boekhouding

✔ Solide financiële verantwoording
✔ Geautomatiseerd facturen versturen

Rapportages

✔ Wekelijks automatische managementinformatie
✔ Overzicht in bedrijfsactiviteiten

Ervaar de kracht van Elements tijdens een persoonlijke demonstratie 

Ontdek waarom 4000+ gebruikers u voor gingen

Welkom bij Faster Forward

Contactformulier