WORKFLOWS

Workflows voor minder werkdruk en minder fouten

Verlaag de werkdruk en verhoog de omzet

  • Tijdwinst dankzij procesbewaking
  • Omzetgroei door gecontroleerd relatiebeheer
  • Gestructureerde aandacht voor klanten
  • Geen zorgen over de laatste wet- en regelgeving

Workflow-management

Van een aanzienlijk kleinere kans op fouten tot flinke tijdsbesparingen: slim workflow-management kent tal van voordelen. Workflows laten bedrijfsprocessen geautomatiseerd en volgens gestructureerde patronen verlopen. Daardoor is er sprake van een kleinere administratieve workload en houden medewerkers meer tijd over voor het adviseren van klanten. De workflow-engine binnen Elements biedt de mogelijkheid om alle workflows volledig op elkaar en op de organisatie af te stemmen. Overigens zijn de workflows binnen Elements standaard afgestemd op de werkzaamheden en processen van de hypotheek- en verzekeringsadviseur; in de praktijk zijn er daardoor vaak maar weinig aanpassingen nodig. Desgewenst ontwikkelt Faster Forward ook workflows die volledig zijn afgestemd op specifieke bedrijfsprocessen.

De 4 grootste voordelen van werken met workflows

N

Tijdwinst door procesbewaking

Het verwerken van schades of het geven van hypotheekadvies: vaak gaat het om complexe processen met veel stappen. Elements vertaalt deze stappen naar heldere activiteiten en taken en automatiseert deze voor elke klant en binnen elk dossier. Dat scheelt tijd én zorgt voor een uniforme werkwijze.
N

Omzetgroei door gecontroleerd relatiebeheer

Workflows ondersteunen de adviseur bij het beheren van klantcontacten en het goed onderhouden van relaties. Standaard na één jaar contact opnemen met elke nieuwe klant, om te informeren naar eventuele wijzigingen in de situatie en zo de relatie te onderhouden? De adviseur ontvangt na een jaar automatisch een melding, inclusief contactgegevens en de exacte reden om deze klant te contacteren.
N

Gestructureerde aandacht voor klanten

In het kader van de Wet financieel toezicht (Wft) hebben financieel adviseurs een zorgplicht richting klanten. Elements genereert automatisch e-mails voor klanten (inclusief bijlages) en stelt de adviseur zo in staat om snel en efficiënt aan zijn zorgplicht te voldoen én een solide klantrelatie op te bouwen.
N

Altijd voldoen aan de laatste wet- en regelgeving

De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) zien streng toe op de naleving van de wet- en regelgeving. Met de workflows van Elements doorloopt de hypotheek- of verzekeringsadviseur altijd alle benodigde stappen; per ongeluk een stap overslaan is simpelweg onmogelijk. Alle communicatie met maatschappijen en klanten is hierdoor te allen tijde geborgd. Bij een eventuele controle door de AFM is alle informatie eenvoudig op te roepen via het klantdossier.

‘’Het voordeel is dat alles wat digitaal opgeslagen staat, gebruikt wordt als input voor verschillende processen. De workflows draaien verschillende controle processen op de achtergrond met timers, die op het juiste moment voor de juiste medewerker bij Ooms een taak generen. Hierdoor houden we overzicht en wordt men op tijd geïnformeerd, wanneer er actie ondernomen moet worden.’’

Stefanie Becker
Ooms Makelaars en Financieel Adviseurs

“We waren op zoek naar een manier om meer automatisch te kunnen verwerken en daarmee zowel onze efficiency als klanttevredenheid te verbeteren. Elements helpt hierbij. De workflows vormen reminders, ze helpen gebruikers eraan te herinneren om de klant op tijd te benaderen”

– Sander van der Vis
All4Finance

“De workflows zijn een grote ondersteuning in ons werkproces. Op het juiste moment een reminder door middel van een automatisch aangemaakte taak of e-mail tijdens het hypotheek-aanvraagproces is heel waardevol.”

Robbert Brantz
A&H Finance

“De workflows in Elements ondersteunen onze dagelijkse werkzaamheden perfect”

Katinka de Graaf
Hyppe

Functionaliteiten combineren = vooruitdenken

Elements is natuurlijk veel meer dan alleen workflows. Elements beschikt namelijk over vele andere elementen, waarvan het klantdossier (CRM) het hart vormt. Zo beschikt u over alle klantgegevens, vanuit één integraal platform.

CRM

✔ Nooit meer handmatig gegevens overnemen
✔ Alle gegevens verzameld in één klantdossier

Workflows

✔ Automatiseer standaard werkzaamheden
✔ Elimineer onnodige handelingen

Productmanagement

✔ Automatische verwerking van HDN, ADN, Aplaza en Risk berichten
✔ Wegboeken van prolongaties en mutaties

Documentmanagement

✔ Geen stapels met papierwerk meer
✔ Digitaal documenten uitwisselen met klanten

Communicatie

✔ Alle communicatie samengebracht in één dossier
✔ Persoonlijke en gezamenlijke e-mailmappen

Agenda en taken

✔ Eenvoudig afspraken inplannen voor u en uw collega’s
✔ Taken van uw bedrijf inzien, verzetten en overnemen

Digimap

✔ Veilig klantportaal in eigen huisstijl
✔ Klant heeft actueel inzicht in zijn gegevens

Boekhouding

✔ Solide financiële verantwoording
✔ Geautomatiseerd facturen versturen

Rapportages

✔ Wekelijks automatische managementinformatie
✔ Overzicht in bedrijfsactiviteiten

Urenregistratie

✔ Efficiënter werken en plannen
✔ Uren eenvoudig koppelen aan facturatie

Ervaar de kracht van Elements vraag een persoonlijke demonstratie aan

Ontdek waarom 4000+ gebruikers u voor gingen.

Contactformulier