Rapportages en campagnes
Elements CRM-data voor management rapportages en sales
Slim gebruikmaken van data met management rapportages
Alle gegevens die medewerkers in Elements invoeren kunnen automatisch worden verwerkt tot waardevolle management rapportages. Verzekeringskantoren kunnen zo bijvoorbeeld alle lopende schadeverzekeringen in beeld brengen, een overzicht genereren van de top 10 klanten, of zien welke klanten er in een bepaalde maand jarig zijn. Op elke in de CRM-database ingevoerde waarde kan een selectie worden gemaakt. De rapportages die Elements produceert zijn zowel operationeel als strategisch te gebruiken voor managementdoeleinden, maar kunnen dus ook dienen ter inspiratie voor doelgerichte marketingacties.
Ontwerp een eigen management dashboard
Wat is de verhouding zakelijke en particuliere klanten binnen uw portefeuille? Hoeveel klantgesprekken leiden tot een klantrelatie? Wat is de gemiddelde omzet per adviseur? Hoe groot zijn de premieverschillen per maatschappij? Waar komen mijn klanten vandaan?
Naast de rapportages in Elements is het mogelijk om data om te zetten naar een overzichtelijk management dashboard. Kega gebruikt hiervoor de datavisualisatie software van Tableau. Beschikbaar voor desktop en als mobiele applicatie. Zo heeft u eenvoudig, realtime en overal inzicht in uw management informatie.

Haal het maximale uit klantdata
Signaleer commerciële kansen
Het aflopen van een rentevaste periode gemist? Elements maakt desgewenst een management rapportage die in chronologische volgorde vertelt bij welke klanten dit het komende kwartaal aan de orde is. Zo zijn er vele kansen te bedenken en te vertalen naar overzichtelijke rapportages. De rapportagemanager helpt hierbij.
24/7 inzicht via de rapportagemanager
De rapportagemanager vertaalt elke behoefte aan inzicht naar een of meerdere overzichtelijke rapportages. Bijvoorbeeld een overzicht van het onderhanden werk, van de schadeaanvragen die op enig moment lopen, of van het aantal nieuw afgesloten contracten per medewerker.
Voorbeelden van standaardrapportages
Om het maximale uit de verzamelde CRM-database te halen, bevat Elements een aantal voorgeprogrammeerde standaardrapportages. Voorbeelden zijn onder meer:
- Overzicht suspects en prospects op basis van relatietype
- Klantgegevens met hypotheekgegevens
- Provisiewachtrij per product
- Klanten met hypotheekrente vervaldatum binnen 4 maanden
- Offertes met einde rentevast binnen 4 maanden
- Renteoverzicht uit de dossiers inclusief productgegevens
- Maatschappij vergoedingen overzicht per week
- Ontbrekende IBAN-rekeningnummers organisaties
Creëer zelf maatwerkcampagnes
De campagnemanager in Elements helpt bij het snel en eenvoudig samenstellen en versturen van gepersonaliseerde nieuwsbrieven, e-mails, brieven of sms-berichten naar een zorgvuldig geselecteerde groep klanten. Zo wordt interessant nieuws over een startershypotheek alleen verstuurd naar alle starters in de database.
Eén systeem voor uw organisatie
Klant- en productdata gericht omzetten in rapportages en campagnes
Rapportages + CRM
Een correct gevuld CRM systeem vormt de basis voor uitgebreide rapportages. Denk hierbij aan een overzicht van de aankomende verjaardagen, het gebruik van de Digimap of het aantal nieuw afgesloten contracten per medewerker.
- Inzicht in dossierstatus
- Resultaat per medewerker
- Filteren binnen klanten
- Deadlines controleren
Rapportages + Producten
Alle productgegevens verwerkt Elements tot overzichtelijke rapportages waarin u kunt filteren. Denk hierbij aan: hypotheken per maatschappij, aflopende renteperiodes, schadeaanvragen en provisiewachtrijen.
- Inzicht in portefeuille
- Inzicht in offertestatus
- Filteren op hypotheken
- Filteren op verzekeringen
Campagnes + CRM
Met Elements maakt u eenvoudig klantgroepen aan, die u koppelt aan marketing- en salescampagnes. Hierdoor kunt u moeiteloos gerichte nieuwsbrieven versturen om uw klanten optimaal te bedienen.
- Relevante e-mails
- Nieuwsbrieven in huisstijl
- Zelf selecties maken
- Klant op de hoogte
Campagnes + Producten
Met de campagnemanger verstuurt u gerichte informatie, om de kansen in uw bestaande klantportefeuille te benutten. Denk hierbij aan klanten met aflopende renteperiodes of zonder een bepaald type verzekering.
- Eenvoudig samengesteld
- Wettelijke zorgplicht
- Acties op afloopdata
- Klant geïnformeerd
Volledige integratie van functionaliteiten
Elements is natuurlijk veel meer dan alleen rapportages en campagnes. Elements beschikt namelijk over vele andere elementen, waarvan het klantdossier (CRM) het hart vormt. Zo beschikt u over alle klantgegevens, vanuit één integraal platform.
CRM
✔ Nooit meer handmatig gegevens overnemen
✔ Alle gegevens verzameld in één klantdossier
Workflows
✔ Automatiseer standaard werkzaamheden
✔ Elimineer onnodige handelingen
Productmanagement
✔ Automatische verwerking van HDN, ADN, Aplaza en Risk berichten
✔ Wegboeken van prolongaties en mutaties
Documentmanagement
✔ Geen stapels met papierwerk meer
✔ Digitaal documenten uitwisselen met klanten
Communicatie
✔ Alle communicatie samengebracht in één dossier
✔ Persoonlijke en gezamenlijke e-mailmappen
Agenda en taken
✔ Eenvoudig afspraken inplannen voor u en uw collega’s
✔ Taken van uw bedrijf inzien, verzetten en overnemen
uwkluis
✔ Veilig klantportaal in eigen huisstijl
✔ Klant heeft actueel inzicht in zijn gegevens
Boekhouding
✔ Solide financiële verantwoording
✔ Geautomatiseerd facturen versturen
Urenregistratie
✔ Efficiënter werken en plannen
✔ Uren eenvoudig koppelen aan facturatie
Ervaar de kracht van Elements tijdens een persoonlijke demonstratie
Ontdek waarom 4000+ gebruikers u voor gingen
