Laat de onzichtbare collega het werk doen

Een onzichtbare collega die allerlei werkzaamheden voor u uitvoert, zonder dat u het merkt. Dat klinkt misschien vreemd, maar het is geen utopie. Met de juiste software beschikt u namelijk over een motor die continu werkzaamheden uitvoert.

Het vraagt wel wat lef om veel standaard werkzaamheden over te laten aan zo’n onzichtbare collega. Menselijke handelingen worden namelijk vervangen door een computer. Een nauwkeurige inrichting is dus essentieel. Op deze manier wordt het mogelijk om de dagelijkse werkzaamheden van uw advieskantoor aanzienlijk te verlichten. Zodat u meer tijd heeft voor persoonlijk klantcontact.

In deze blog leggen we de voordelen uit wat zo’n slim systeem doet en wat de voordelen zijn van deze ‘onzichtbare collega’. Hierbij geven we 20 voorbeelden van werkzaamheden die software voor u kunnen uitvoeren.

Weet precies wat er te doen staat

Ten eerste weet u precies wat er op een dag te doen staat.

Moet een klant gebeld worden of heeft hij nieuwe documenten geüpload? Deze taken verschijnen vanzelf in de to-do-list van de juiste collega. Dat scheelt weer een mailtje of belletje. Bovendien weet iedereen ‘s ochtends wat de taken voor die dag zijn. Wel zo handig toch?

Daarnaast zijn er zaken die ieder jaar terugkomen. Denk hierbij aan de jaarlijkse belastingaangifte of financiële foto die u voor een aantal klanten verzorgt. Met de juiste workflow-software ontvangt u deze afspraken automatisch in uw takenlijst.

    Herinnering

    Slimme automatische taken

    • Afspraak maken met nieuwe lead
    • Nabellen na passeren hypotheek
    • Ontbindende voorwaarden verlopen binnenkort
    • Dossier moet worden afgerond
    • Nieuwe documenten voor hypotheek beoordelen
    • Verzekeraar heeft nog niet gereageerd op aanvraag
    • Jaarlijkse afspraakherinneringen voor klantonderhoud

    Minder inkomsten

    Vermijd handmatig werk

    Ten tweede vermijd u veel handmatig typwerk dankzij een onzichtbare collega.

    U denkt misschien: “e-mails of documenten stellen zichzelf niet op”. Nouja.. met goede automatisering eigenlijk grotendeels wel. U stelt eenmalig in hoe uw e-mails en facturen eruit moeten zien. Vervolgens worden de gewenste e-mails en facturen automatisch gevuld met klantgegevens. Volledig in uw eigen huisstijl.

    Zo stuurt u bijvoorbeeld een opgemaakte mail met het rente-aanbod voor een hypotheek. Of een opgemaakte opdracht tot dienstverlening (OTD) in uw eigen huisstijl. En dat zonder een ander programma te openen of teksten te knippen en plakken.

    Centraal systeem

    Automatisch opgemaakte e-mails en facturen

    • Statusupdate hypotheek
    • Factuur hypotheekadvies
    • Maandelijkse factuur serviceabonnement
    • Herinnering belastingaangifte invullen
    • Expert inschakelen bij schade
    • Klant informeren over schadevergoeding
    Schademail

    Voldoe aan zorgplicht en benut kansen

    Actief klantbeheer is al jaren een hot topic, zo blijkt ook uit de Adfiz nieuwjaarspeilingen van 2019, 2020 en 2021. De financieel adviseur wordt een coach die de klant helpt van de eerste hypotheekaanvraag tot aan het pensioen.

    Dankzij handige signalen in uw softwaresysteem geeft u eenvoudig invulling aan de wettelijke zorgplicht. Daarnaast informeer u de klant over kansen om zijn financiële situatie te verbeteren. Zijn er belangrijke levensgebeurtenissen bij de klant? Zoals een verhuizing of een aflopende hypotheek? Slimme signalen en overzichten herinneren je eraan om contact op te nemen. Denk hierbij aan het afsluiten van een aanvullende verzekering of het oversluiten van de hypotheek.

    Klantgesprek

    Handige overzichten en signalen met life events van klanten

    • Rentevastperiode hypotheek loopt af
    • Klant is bijna jarig
    • Klanten zonder reis, inboedel- of opstalverzekering
    • Klanten die kunnen besparen op hun ORV
    • Zoon of dochter wordt 18 jaar
    • Klant gaan bijna met pensioen
    • All-risk autoverzekering loopt al 4 jaar
    Klanten zonder inboedelverzekering

    Elements: de onzichtbare collega

    Met Faster Forward Elements haalt u zo’n onzichtbare collega in huis. Een slim systeem dat gebaseerd is op meer dan 15 jaar ervaring in de hypotheek- en verzekeringsbranche.

    Meer tijd voor klantcontact

    Elements is de motor die dagelijks meer dan 3500 professionals ontzorgt. Niet meer zoeken in onoverzichtelijke Excel-sheets of papieren mappen. Bespaar deze tijd door op de achtergrond uw software het werk te laten doen. Zodat zowel de financieel adviseur als binnendienst meer tijd hebben voor persoonlijk klantcontact.

    Daarnaast ontvangt u tijdig de juiste signalen om de communicatie met de klant op te starten. Zo speelt u op het juiste moment in op relevante levensgebeurtenis.

    Ontdek de kracht van Elements tijdens een persoonlijke demonstratie.

    Voordelen van Elements

    Meer

    1. Meer kansen benutten
    2. Meer efficiency
    3. Meer duidelijkheid
    4. Meer overzicht
    5. Meer tijd over

    Minder

    1. Minder risico’s
    2. Minder handmatig doorgeven
    3. Minder typen
    4. Minder fouten
    5. Minder administratie

    Lees meer blogs