Over Mikayla

‘Wat zijn jullie supportmedewerksters toch aardig’. We horen het regelmatig, maar wie zijn het? In dit interview stellen we Mikayla aan u voor!

Mikayla is 27 jaar en sinds mei 2018 gelukkig getrouwd. Na haar studie vrijetijdsmanagement heeft ze in verschillende branches ervaring opgedaan. Toen ze twee jaar geleden een reclamebord van Faster Forward zag, solliciteerde ze direct. Sindsdien is ze één van de vaste krachten van de supportafdeling. Daarnaast houdt ze van volleyballen en zingen en klust ze met haar man heel veel in haar nieuwe huis.

Als supportmedewerkster doe je veel meer dan telefoneren en tickets afhandelen. Wat doe je nog allemaal?

“Ik probeer vooral met de klanten mee te denken om de meest efficiënte oplossing te vinden. Inmiddels pak ik ook kleine consultancy opdrachten op en werk ik een nieuwe supportmedewerkster in. Daarnaast optimaliseer ik de supportwebsite door iedere week artikelen toe te voegen en verouderde berichten aan te passen.”

Wat vind je het leukst aan je werk?

“Het leukst vind ik het klantcontact. Doordat wij vaak 1-op-1 met contactpersonen werken, leer ik deze mensen steeds beter kennen. Sommigen herken ik zelfs aan hun stem voordat ze hun bedrijfs(naam) hebben genoemd! Zo bouwen we met veel klanten een band op. Hierdoor veranderen gesprekken over Elements in ‘hoe is het met je?‘. En dat is leuk om te horen. Daarnaast vind ik het belangrijk om door te groeien. Faster Forward geeft me deze mogelijkheid. Omdat Elements uitgebreid en altijd in beweging is, leer ik (na 2 jaar) nog steeds iedere dag bij. Je bent hier nooit uitgeleerd en zo blijft het altijd een uitdaging!”

‘Na verschillende baanwisselingen heb ik een super leuke baan gevonden bij een tof bedrijf met een hecht team’

Hoe vind je de werksfeer?

“Ik vind dat wij heel heel leuk, knus en vooral gezellige team hebben van hard werkende dames en heren. Iedereen staat voor elkaar klaar en is bereid elkaar te helpen.”

Kun je de ‘Elements-gebruiker’ omschrijven?

“Wij hebben heel erg veel verschillende typen klanten. Wanneer iemand begint met Elements hebben wij vaak het meeste contact. In deze periode leer je de klant beter kennen en weet je of iemand graag een uitgebreide of korte uitleg wilt. Dit is vaak afhankelijk van hoe goed hun affiniteit is met de ICT, hoe snel ze zaken oppakken én of zij Elements logisch vinden of niet.”

‘Mijn favoriete ‘zen moment’ verschilt per dag, maar mijn kopje cappuccino om half 11 is wel een beetje heilig’

Welk gesprek is je altijd bijgebleven?

“Heel veel verschillende gesprekken eigenlijk. Met zowel klanten als collega’s. Wij denken graag met onze klanten mee en ik vind het erg interessant om van klanten te horen hoe zij Elements gebruiken én wat zij eventueel willen veranderen. Het is leuk om de opmerking ‘dit is waarschijnlijk een wens die jullie al honderd keer gehoord hebben’ te horen, waarvan blijkt dat het nog nooit is ingediend. Maar dit kan functioneel wel echt een meerwaarde zijn voor de software. Daarnaast is het super leuk als een klant gewoon vraagt hoe je vakantie is geweest. Of nog leuker: als er een cadeautje binnenkomt als waardering voor de afdeling. Zo kregen we onlangs een bos bloemen en een heerlijke doos chocolade!”