André blikt terug op 2019
Ook 2019 was wederom een mooi jaar voor Faster Forward. We hebben weer veel nieuwe klanten en collega’s mogen verwelkomen. Ook de software-ontwikkeling draaide op volle toeren en er zijn weer veel mooie, nieuwe functionaliteiten ontwikkeld. André van Nieuwenhuijzen blikt terug op de afgelopen 12 maanden.

Over André van Nieuwenhuijzen
Na 17 jaar werkzaam te zijn in de Accountancy, zag hij in 2006 mogelijkheden voor een automatiseringsoplossing in de financiële sector. Onder het motto ‘elke dag efficiënter’ werd Elements ontwikkeld als dé tool voor adviseurs in de financiele sector.
Vandaag de dag is hij als Algemeen Directeur eindverantwoordelijke voor de organisatie. Daarnaast is hij actief binnen het Sales-team en geeft hij regelmatig financiële trainingen aan Elements gebruikers.
Continue ontwikkeling software
In 2018 zijn we gestart met het verbeteren van de verzekeringsmodules in Elements. Deze lijn hebben we in 2019 doorgezet. Tijdens sessies met klanten hebben we de ideeën en wensen van dagelijkse Elements-gebruikers besproken. Zij kunnen immers het best vertellen wat er kan worden verbeterd. Met deze feedback hebben we vele nieuwe functionaliteiten ontwikkeld, zoals extra velden voor inkomensverzekeringen, duidelijkere schademeldingen en een nieuw inlogscherm.
Insights en Mollie-koppeling
Er zijn nog twee ontwikkelingen waar we ontzettend trots op zijn: Elements Insights en een Mollie-koppeling. Met Elements Insights krijgen gebruikers inzicht in de data van hun systeem. De enorme hoeveelheid data wordt omgezet in overzichtelijke grafieken. Zo heeft ieder kantoor eenvoudig, realtime en overal inzicht in managementinformatie.
Ook met de onze API hebben we weer nieuwe partners gekoppeld aan Elements. Hiermee ontwikkelden we onder andere een koppeling met Mollie payments. Gebruikers van Elements kunnen hierdoor iDEAL betaallinks versturen naar hun klanten. De consument betaalt vervolgens in een paar klikken met zijn favoriete betaalmethode. Daarnaast is de administratieve afwikkeling in de boekhouding op een hele mooie manier volledig geautomatiseerd.
Tussenpersoon incasso
Een ander belangrijk en omvangrijk onderdeel is de tussenpersoon incasso. Voor de totstandkoming is intensief samengewerkt met een aantal van onze klanten en partners. Inmiddels zijn we bij de laatste ‘puntjes’ van dit project aangekomen.


Het jaar in cijfers
Codewijzigingen
Releases
Opdrachten
Telefoontjes
Naamsbekendheid
Qua sales en marketing was het ook weer een bomvol jaar. Zo stonden we op maar liefst 8 evenementen, waarvan we er 2 gezamenlijk organiseerden. Daarnaast waren we enorm actief op LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram en YouTube. Mede hierdoor is Faster Forward inmiddels een erkende en bekende speler in de markt.


Hoofdpartner HypoTop
Op 14 november vond de eerste editie van de HypoTop plaats. Dit was tevens de lancering van het splinternieuwe platform voor de binnendienst: Client Officer. Dit platform helpt binnendienstmedewerkers bij de transitie naar actief klantbeheer. Dit is tevens waar Faster Forward zich sinds 2006 op focust. Om onze visie en kennis te delen, is Faster Forward in 2019 en 2020 hoofdpartner van Client Officer. Tijdens deze dag gaf Narasja van Maanen 5 masterclasses over het inzetten van actief klantbeheer.
Evenementen
We waren ook aanwezig op de AM:dag, HypoVak, Mediationcongres, RFEA Jubileumcongres en te horen op New Business Radio. Daarnaast organiseerden we inspiratiesessies met RISK Verzekeringen en De Energie Raadgever. Een druk jaar dus voor onze sales- & marketingafdeling, maar de resultaten mogen er zijn!
Blijven vooruitdenken
Succesvolle tijden betekenen ook drukke tijden. Met veel nieuwe collega’s en steeds meer gebruikers op het Elements-platform moeten we blijven vooruitdenken. Zo blijven we flexibel en verliezen we onze focus niet uit het oog.
Doorgroeien
Tevreden klanten is en blijft voor Faster Forward een speerpunt. Om de kwaliteit van onze dienstverlening te blijven verbeteren, hebben we geïnvesteerd in nieuw talent. We hebben dit jaar maar liefst 9 nieuwe collega’s aangetrokken. Met deze nieuwe toppers kunnen we in 2020 onze klanten nog beter van dienst zijn.
Het is dan ook goed om te horen dat onze dienstverlening gewaardeerd wordt. Met mooie beoordelingen voor onze software en dienstverlening (respectievelijk 8,5 en 8,2) behaalden we de hoogste cijfers van de afgelopen 7 jaar. Daarnaast hebben we 68 nieuwe klanten geïmplementeerd in 2019. Hier zijn we uiteraard ook erg trots op!
Trots
De medewerkers zijn stuk-voor-stuk toppers binnen hun vakgebied. Ondanks veranderingen tonen ze flexibiliteit en zetten ze altijd hun beste beentje voor. Dit is en blijft een belangrijke peiler onder Faster Forward. Ik ben dan ook zeer trots om aan dit team leiding te mogen geven.
Meer blogs lezen?
11 tips om tijd te besparen tijdens de werkdag
Minder tijd aan administratie en meer tijd voor leuke dingen? Ga dan snel aan de slag met onze tips om tijd te besparen tijdens de werkdag.
Zo geef je een ‘wow-gevoel’ aan jouw klanten
Relatiemanagement kost tijd – en dus geld, maar levert ontzettend veel op. André en Jeroen vertellen hoe je klanten een ‘wow-gevoel’ geeft.
Adviseurs die hun krachten verdelen, winnen de wedstrijd
Goede wielrenners en goede financieel adviseurs lijken veel op elkaar. Met een sprint win je namelijk de etappe, maar niet de competitie. Je moet je krachten verdelen en allround zijn.