Achter de schermen bij Elements

Dagelijks loggen er duizenden professionals in op hun persoonlijke Elements omgeving. Misschien u ook wel. De dag begint op het dashboard, waar nieuwe meldingen, e-mails en uitnodigingen staan. Vervolgens gaat u naar een module of een klantdossier.

Onze software wordt iedere maand vernieuwd. Maar hoe komen nieuwe features en uitbreidingen tot stand? Wie dragen hier allemaal aan bij en hoe krijgt dit vorm? En hoe belangrijk zijn de mensen die Elements dagelijks gebruiken?

In deze blogpost vertellen we over de puzzelstukjes die samen Elements vormgeven.

 

puzzel-elements
Consultancy, Support en onze klanten

Samenwerking met de klant

Een goed ERP-software systeem begint met een samenwerking tussen klant en ontwikkelaar. Onze Consultants en Service- en Supportafdeling spelen hierbij een grote rol. Dagelijks staan zij in contact met onze klanten. Hierbij fungeren ze zowel als adviseur en sparringpartner. Uit deze gesprekken halen wij belangrijke informatie over de functionaliteiten van Elements. Want wie kent onze software nou beter dan onze eigen klanten? 

Dagelijkse gebruikers

Dagelijks werken er meer dan 3500 professionals met Elements en dat aantal blijft groeien!

Door goed naar onze klanten te luisteren, zijn wij veranderingen in de markt voor. Deze samenwerking heeft al voor veel mooie functionaliteiten gezorgd. Zo hebben wij onlangs, dankzij feedback van onze klanten, het invoeren van schadeverzekeringen verder geoptimaliseerd.

Ook denken wij met onze klanten mee. De beschikbaarheid van koppelingen in Elements brengt veel mogelijkheden met zich mee. Zo hebben wij onlangs een koppeling met digitale formulieren (Digital Only) en een consumentenapp (Assurantie Apps) gerealiseerd.

Door nooit stil te zitten, maar juist continu door te ontwikkelen, is onze software wederom verkozen tot beste administratie software in de financiële sector! Hier zijn we erg trots op!

Verbeteren en ontwikkelen van de software

Onder leiding van Marco van Est werken onze developers continu aan de doorontwikkeling van onze software. Ze ontwikkelen niet alleen nieuwe functionaliteiten, maar verbeteren ook bestaande functionaliteiten. Door het werk te verdelen onder deze twee categorieën spelen we in op aangevraagde aanpassingen én ontwikkelen we nieuwe modules en slimme features.

Onze Product Owners brengen de wensen en behoeften in kaart. Ze leggen vast waarom we een bepaalde functie ontwikkelen, hoe deze eruit komt te zien en wat het precies moet kunnen. Hierdoor is het doel en de functie van de nieuwe functionaliteit helder voor onze developers.

Zodra een nieuwe functie is gelanceerd, is het niet direct een gesloten boek. We zien het meer als een inleiding, waar we hoofdstukken aan blijven toevoegen. We zijn nooit klaar met ontwikkelen, omdat de wereld om ons heen ieder jaar verandert.

Development

Codewijzigingen in 2020

Transparantie communicatie

Alle nieuwe features worden via onze releasenotes en e-mails gecommuniceerd. Een releasenote is een kort artikel op onze supportwebsite waarin we de belangrijkste updates voor je op een rij zetten. Zo heb je snel een overzicht van alle aanpassingen.

Niet iedere aanpassing is direct zichtbaar of nemen wij mee in onze communicatie. Sommige aanpassingen zijn namelijk onzichtbaar. Deze zorgen er bijvoorbeeld wel voor dat documenten veilig naar de geldverstrekker worden gestuurd. Of dat je facturen opgemaakt worden zoals je dat gewend bent.

Achter de schermen zijn we dagelijks bezig om Elements soepel te laten draaien. Een softwaresysteem als Elements bestaat uit duizenden verschillende bestanden met daarin duizenden regels code. Zo kunnen alle koppelingen met ons blijven communiceren en werken de workflows hoe deze zijn ingericht. Dit vergt veel onderhoud, waar we zorgvuldig onze tijd voor nemen.

Release updates

Ontvang je nog geen releasenotes via e-mail? Schrijf je dan hier in!

Productowners, Sales en Marketing

Communicatie speelt een belangrijke rol

Een aanpassing van een bestaande functie, of het toevoegen van een nieuwe functie moeten we natuurlijk naar onze klanten communiceren. De informatie over deze vernieuwingen en aanpassingen naar onze klanten communiceren speelt een belangrijke rol binnen Faster Forward.

Het gaat er bij ons niet alleen om dat de klant op de hoogte is van vernieuwingen en aanpassingen. Ook de reden achter de ontwikkeling en de voordelen hiervan zijn van essentieel belang.

Dankzij onze Product Owners, Sales en Marketing & Communicatie afdeling houden wij onze communicatie duidelijk. We vertalen de technische tekst naar een voor de klant begrijpelijke tekst. Daarnaast neemt Erwin Vonk (Customer Relations Manager) de functionaliteiten mee in zijn één-op-één gesprekken met de klant.

Met video’s en afbeeldingen laten we de aanpassingen en nieuwe functionaliteiten zien, zodat u hier direct mee aan de slag kan gaan.

Op deze manier gaan we mee met de verandering. Vooral in deze tijd waar het normale werken is veranderd. We zijn met zijn allen flexibeler geworden qua werklocatie en -tijden. De online wereld is hierbij een belangrijkere schakel geworden.

Samen vormen we Elements

Elements is een eindproduct van de samenwerking tussen klanten en onze gehele organisatie. Samen hebben we Elements ontwikkeld tot de software van vandaag. We kijken ernaar uit om deze samenwerking de komende jaren voort te zetten. Zo blijven we de meest volledige software oplossing voor financieel advieskantoren.

Elements-puzzel
Jannus Deijkers
“Met Elements kunnen we de klantreis vanaf het eerste contact vastleggen. Bij het merendeel van de systemen begint de administratie pas wanneer er een product is gesloten. Dan mis je dus het voortraject, en dat willen we juist óók vastleggen.”

Marco Kok
Eigenaar, KOK Advies

Tim Blom

“We hebben zorgvuldig onderzoek gedaan naar de oplossingen in de markt. Uiteindelijk kwam Elements uit de vergelijking als beste uit de bus. Het systeem gaat mee in de marktontwikkelingen, waardoor ook wij vooruit blijven gaan. Bovendien zijn de bestaande gegevens overgezet naar Elements, waardoor we onze klanthistorie bewaard is gebleven.”

Jorrit aan het Rot
Mede-eigenaar, Vlot Advies

Katinka de Graaff

“Toen alle historie van de klant – zoals een document uit 2012 – in Elements stond, waren we erg blij. De communicatie en documentatie die we in al die jaren hebben opgebouwd, zijn netjes overgezet. Dat is waardevolle informatie die je natuurlijk niet kwijt wilt raken.”

Marco Spijker
Mede-eigenaar, De Bruijn Adviesgroep