Faster Forward en Ockto bundelen krachten voor soepele klantreis. Klantgegevens op een snelle, veilige manier verzamelen en delen: het kan dankzij de koppeling tussen Faster Forward Elements en de mobiele applicatie Ockto. Hiermee blijft er voor adviseurs meer tijd over voor hun kerntaak: het geven van een goed advies op basis van volledige, actuele gegevens.

Samenwerken met de klant

Persoonsgegevens, salarisstroken, pensioenoverzichten en andere zaken: adviseurs verzamelen doorgaans tal van gegevens en documenten van hun klanten. Deze gegevens vormen immers de basis voor een gedegen advies. Vaak vergt het verzamelen van deze informatie veel communicatie tussen adviseur en klant. Zeker de klant kost het vaak veel tijd om alle gegevens bij elkaar te zoeken. Om dit proces efficiënt te laten verlopen, werken adviseurs meestal samen met de klant in een online klantportaal. Hier kan de klant alle benodigde stukken uploaden die op de stukkenlijst staan. Echter, dit kan nog steeds een tijdrovende zoektocht zijn. En als de klant niet de meest recente en juiste gegevens aanlevert, moet de adviseur nogmaals contact opnemen.

Hoe werkt Ockto?

Dit kan vanaf nu makkelijker, namelijk met de Ockto-app. De klant scant in zijn online klantportaal (de Digimap) een QR-code met zijn mobiele telefoon. De app stuurt de klant nu rechtstreeks naar de betreffende website, zoals belastingdienst.nl. Vervolgens logt de klant in met zijn DigiD, waarna al zijn gegevens automatisch worden opgehaald en doorgestuurd naar de Digimap. Via een beveiligde verbinding ontvangt de adviseur de data vervolgens in Elements. Hieruit stuurt hij ze direct door naar de gewenste adviesapplicatie. Daarna wordt het advies verwerkt en opgeslagen in het klantdossier in Elements.

Om welke data gaat het?

Ockto verzamelt gegevens over gezinssamenstelling, inkomsten, uitgaven, pensioen, bezittingen en schulden. Dit doet de app onder andere via de websites van de Belastingdienst, het UWV, mijnpensioenoverzicht.nl en Mijn Overheid. Bovendien is er sprake van brondata. Dat betekent dat de data die Ockto verzamelt direct van de bron komen en dus geen fouten bevatten. Het aanvraagproces verloopt daardoor aanzienlijk sneller.

Hoe maak ik gebruik van de koppeling?

Wilt u uw klanten gebruik laten maken van de app? De Ockto app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play Store. Wilt u gebruik maken van de koppeling tussen Elements en Ockto? Stuur dan een e-mail naar support@fasterforward.nl of neem telefonisch contact op via (0164) 271 281. Wij helpen u graag verder!