Faster Forward ontwikkelt software en levert deze als dienst. Onze software wordt mede ingezet om bedrijfsprocessen te stroomlijnen. Door Faster Forward Elements in te zetten kunnen de kosten voor financiële dienstverlening worden verlaagd.Maar de markt staat niet stil en wij willen software leveren die daadwerkelijk meerwaarde geeft en blijft geven aan de bedrijfsprocessen. Om dit te realiseren hanteren wij een release proces dat verdeelt is in 3 fases:

  • – Release bepaling
  • – Release realisatie
  • – Release nazorg

Release bepaling

Het gehele jaar door krijgen we vanuit verschillende bronnen (klanten, intern, partners etc…) wensen en suggesties binnen waarmee Faster Forward Elements nog beter kan worden. Deze wensen en suggesties worden omgezet naar zogenaamde user stories. De user stories worden individueel beoordeeld door het release team (dat bestaat uit een gecombineerd groep medewerkers en de directie).

De goedgekeurde user stories worden ingepland op volgorde van prioriteit en op basis van deze prioriteit worden ze ingedeeld in een release (bijv. 9.3.4, 9.5.0). De uitgewerkte user stories worden vervolgens in een online plantool verwerkt waar onze programmeurs dit ophalen om te ontwikkelen.

Release realisatie

De functionaliteiten worden gebouwd of aangepast door onze programmeurs. Wanneer zij besluiten dat een bepaalde functionaliteit aan de user story voldoet wordt deze als test aangeboden aan de tester. De (aangepaste) functionaliteit wordt getest waarbij de user story de leidraad is. Wanneer de tester zijn goedkeuring geeft is de functionaliteit afgerond en is deze klaar voor de release.

De releases van Faster Forward zijn opgedeeld in optimalisatiereleases (bijv. 9.1.5, 9.2.4) en grote releases waarbij grote nieuwe functionaliteiten worden opgeleverd (bijv. 9.2.0, 9.3.0). Wanneer alle user-stories van de release zijn gebouwd en getest kunnen ze worden opgeleverd, de daadwerkelijke release. Aangezien de systemen dan een korte downtime hebben, wordt de release uitgevoerd op momenten waar de klanten van Faster Forward er geen hinder van ondervinden: voor of na kantoortijden

Nazorg Release

Al onze klanten ontvangen na de release een nieuwsbrief met een korte uiteenzetting omtrent de wijzigingen, nieuwe functionaliteiten en wat er in de volgende release opgenomen is. Daarnaast worden de releasenotes meegestuurd in de nieuwsbrief. Deze zijn tevens op de startpagina van Faster Forward Elements  te downloaden. Na de release reserveert Faster Forward tijd om eventuele bugs in de software verhelpen maar bovenal om klanten te ondersteunen bij nieuwe functionaliteiten. Daarna begint het proces weet van voor af aan.